וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א מוותרת על אלפי יחידות דיור

רנית נחום הלוי

19.7.2010 / 8:01

העירייה מבטלת פיתוח שתוכנן בקרקעות החקלאיות ממזרח לשכונת נווה שרת בשטח של כ-800 דונם. העירייה: "הבנייה המסיבית מתמקדת בדרום העיר"

עיריית תל אביב מבטלת את הפיתוח שתוכנן בקרקעות החקלאיות ממזרח לשכונת נווה שרת בשטח של כ-800 דונם - כך עולה מטיוטת תוכנית המתאר לפיתוח צפון ומזרח העיר, שתוצג השבוע במליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. לפי הערכות, בבעלות יכין חק"ל כ-140 דונם בחכירה ממינהל מקרקעי ישראל.

לפי תוכנית המתאר, ועדת התכנון ממליצה כי הקרקעות שבין שכונת נווה שרת בצפון-מזרח העיר לבין מחלף מורשה (כביש 4 וכביש 5) לא יפותחו. עד לפני כשלוש שנים קידמו רשויות התכנון בעירייה ובמשרד הפנים תוכניות לשינוי ייעוד הקרקעות מחקלאות למגורים, ובין היתר תוכננו בנייה של אלפי יחידות דיור ופיתוח אזור תעסוקה חדש.

צוות התכנון, ששקד על תוכנית המתאר, החליט להשאיר את השטחים כחקלאיים. ההערכות הן כי בחלק משטח זה יוקם מוקד ציבורי כמו קריית חינוך וספורט, ותפותח רצועת פארק בשטח של כ-300 דונם לאורך נחל הירקון, שתאפשר חיבור רציף לבני ברק ולרמת השרון. חברת יכין חק"ל סירבה להתייחס לידיעה.

"אחד הדגשים בתוכנית המתאר", מסבירים גורמים בעירייה, "הוא ניצול השטחים שבהם קיימת בנייה, ולפתח את אזור צפון ומזרח העיר באמצעות התחדשות עירונית, פינוי-בינוי ועיבוי בינוי. הבנייה המסיבית תתמקד בדרום העיר. ברגע שיופשרו שטחים בצפון, עיקר הפיתוח יילך לשם - ולא זו הכוונה. האמירה היא, 'בואו ננצל את השטחים הקיימים'".

הולכים על הדרום

הדיון, שיתקיים ביום רביעי הוא הראשון בסדרת דיונים שמטרתם לפרוש בפני חברי הוועדה את כל היבטי תוכנית המתאר עד אישורה והפקדתה בוועדה המחוזית. בהמשך תדון המליאה באזור מרכז העיר ודרומה, שבו מתרכז עיקר הפיתוח.

ממלא מקום יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר פאר ויסנר מסר: "אין ספק שלא צריך לפתח ולבנות בקרקעות יכין חק"ל. הקרקעות הן במקורן חקלאיות וכך צריכות להישאר. עיריית תל אביב פועלת לפי תמ"א 35, המדברת על תוספת בינוי במרכזי ערים ושמירה על ריאות ירוקות מחוץ לערים. ולכן המטרה היא לדאוג לשטחים פתוחים שיישארו כעתודות קרקע לדורות הבאים.

לפני כשלוש שנים שונה ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים. בעקבות שינוי הייעוד נאמדו רווחי יכין חק"ל בכ-100 מיליון דולר בגין עליית שווי הקרקע. בעבר פורסם כי בעלי החברה, סמי שמעון המנוח, הפעיל לחצים מתמשכים לאישור השינוי בייעוד הקרקעות שמחזיקה יכין חק"ל בעקבות הבטחה שקיבל מאריאל שרון. בהמשך שמעון הכחיש זאת. הערכות היו כי רק בשטח של יכין חק"ל ניתן לבנות 1,000-1,200 דירות למגורים ושווי הקרקע לאחר פיתוח עשוי היה להגיע לכ-150 מיליון דולר. בייעוד חקלאי, שווי הקרקעות הוא כ-14 מיליון דולר.

תוכנית המתאר לעיר תל אביב נמצאת בהכנה זה שלוש שנים על ידי מינהל ההנדסה, והיא שתקבע את אופן התפתחות העיר עד 2025. התוכנית מאמצת תחזיות אוכלוסייה של כ-450 אלף תושבים וכ-480 אלף מועסקים לשנת היעד (לעומת כ-390 אלף תושבים ו-375 אלף מועסקים ב-2008). התוכנית קובעת היקפי בנייה למגורים ותעסוקה שייתנו מענה לתחזיות האוכלוסייה והמועסקים. בהתאם לכך, מוסיפה התוכנית כ-25 אלף יחידות דיור בעיר כולה וכ-6 מיליון מ"ר לתעסוקה (לעומת 187 אלף יח"ד וכ-7.6 מיליון מ"ר לתעסוקה הקיימים בפועל). זאת, בנוסף לכ-79 אלף חידות דיור וכ-3.6 מיליון מ"ר לתעסוקה בתוכניות מאושרות או בהליכי אישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully