וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תמצאו חלפים זולים ואיכותיים

TheMarker

20.7.2010 / 7:04



>> ההבדלים באיכות ובמחיר של חלפים שונים גדולים למדי, וצרכן נבון יוכל לחסוך כסף רב מבלי לפגוע באיכות המכונית ובאמינותה. הנה כמה המלצות שאספנו ממומחים בתחום.

נסו למצוא מוסך שעליו תוכלו לסמוך - רובנו רוכשים חלפים מהמוסך, כדאי לוודא שהחלפים שמוצעים לנו איכותיים, כדאי למצוא מוסכניק אמין ומקצועי. כזה שמעדיף לשמור על לקוחות בטווח הארוך, ולא להפיק מהם רווח מקסימלי בטווח הקצר.



גלו מודעות ושאלו מהן האפשרויות העומדות בפניכם - מוסכי יבואן יציעו לכם כברירת מחדל, את החלקים המקוריים. כדאי להתעקש ולבדוק מה ההיצע של החלפים. בכל מוסך יוכלו למכור לכם גם חלפים תחליפיים באיכות טובה ("אחרת אולי רק רוטשילד יקנה אצלי" אומר רונן לוי).



אם ההיצע אינו גדול מספיק בעיניכם, ומדובר בתיקון יקר, אל תהססו לקבל חוות דעת נוספת במוסך אחר - נסו לברר מיהם ספקי המכלולים (oem) למכונית שלכם - כלל בסיסי הוא שהחלק המשתלם ביותר לרכישה הוא oem, כלומר, כזה שמיוצר עבור פס הייצור של המכונית ונמכר גם לשוק הפרטי. אלה חלקים זהים לחלוטין לאלה שמשווק יבואן הרכב כמקוריים, אך באריזה שונה ובמחיר נמוך בהרבה. עם זאת, לאתר oem הוא אתגר לא פשוט, ויש להשקיע זמן וחיפוש בפורומי אינטרנט שונים כדי להגיע לתשובות.



בכל מקרה, כדאי לרכוש מכלולים מכניים מיצרן מוכר ובעל מוניטין. אגב, לא רבים המוסכים שיסכימו להתקין במכונית חלקי חילוף שנקנו מחוצה לו ("אני מתפרנס מזה", מסביר לוי. "זה כמו לבוא למסעדה עם אוכל מהבית").



חישבו מה העלות האמיתית של החלקים שאתם קונים - חלק חילוף טוב יחזיק מעמד לאורך קילומטרים רבים. ייתכן שחלק חילוף יקר ואיכותי יהיה חסכוני יותר בטווח הארוך, מחלק זול שיתקלקל במהירות. גם במקרה זה מקורות הידע הם המוסכניק (האמין) וחיפוש באינטרנט.



היו מעורבים גם בתיקון קוסמטי - אם המכונית עברה תאונה, ונלקחה לבדיקת שמאי, אל תשאירו לו לטפל לבד בנושא ולקבל החלטות ללא מעורבות שלכם. קרוב לוודאי שהוא ימליץ על חלקי חילוף משומשים או תחליפיים. כדאי לשאול שאלות ואף לבקש ממנו להתחייב (בכתב) כי התחליף לא יוריד את ערכה של המכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully