וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: דמי הניהול בגמל מזיקים לבריאות

מאת נועם בר

20.7.2010 / 7:04

באוצר בוחנים: המוסדיים יחויבו לפרסם בהבלטה את גובה דמי הניהול שהם גובים במוצרים הפנסיוניים - במטרה להגביר את השקיפות, לחזק את התחרות ולהוזיל את דמי הניהול



>> באגף הפיקוח באוצר בוחנים את האפשרות לחייב את בתי ההשקעות וחברות הביטוח להבליט בפרסומיהם את גובה דמי הניהול במוצרים הפנסיוניים - החברות יצטרכו לפרסם את דמי הניהול באותיות גדולות, באותה רמת הבלטה והדגשה שבה הן מפרסמות את ביצועי קופות הגמל, קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים.



דרך נוספת שבוחנים באוצר במטרה להגביר את השקיפות היא ניסיון ליצור דמי ניהול אחידים במוצרים הפנסיוניים. כיום נגבים דמי ניהול שונים מהמוצרים. בעוד שבגמל הם נגבים רק מהנכסים הצבורים - הרי שבקרנות הפנסיה ובביטוחי המנהלים הם נגבים גם מההפקדות השוטפות.

בחבילת הפתרונות שמגבשים באוצר כלול גם פתרון שאמור להתמודד עם החסמים בשוק הפנסיוני ומונעים היווצרות של תחרות אמיתית בשוק וניידות של כספים בין החברות והמוצרים בשוק. הכוונה היא לאפשר לחוסכים להעביר צבירות שיש להם בגמל ובפוליסות המנהלים אל קרנות הפנסיה הגובות דמי ניהול נמוכים ממה שנהוג בגמל וביטוחי המנהלים - גם בהיקפים גדולים שעוברים את תקרת ההפקדות הפטורה ממס ובלי לאבד בכך את הטבת המס.



פתרון נוסף ששוקלים באוצר הוא הגבלה על הפער בין עמלת המקסימום לעמלת המינימום שגובה גוף מסוים במוצר מסוים. הרעיון כאן הוא "להצמיד" את הלקוחות הקטנים אל הלקוחות הגדולים, הנהנים מהנחות יפות בדמי הניהול שהם משלמים.



עם זאת, באוצר לא רואים בדמי הניהול את חזות הכל. מציינים שם את העובדה שמרבית העובדים בוחרים לשים את כספי החיסכון הפנסיוני בקופות גמל רגילות הגובות דמי ניהול גבוהים - למרות האפשרות שיש לעובדים במגזרים רבים להפנות את הכספים לקופות סקטוריאליות ומפעליות, שדמי הניהול בהן נמוכים במיוחד, לעתים אף מ-0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully