וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב שקול לחופן מטבעות

אסא ששון

20.7.2010 / 7:04

BenchMarker



>> כ-166 אלף טונה זהב נמצאים כיום מחוץ לאדמה. האנושות אינה צורכת זהב בכמויות גדולות, ולפיכך אין סכנה שמשאב זה יאזל כמו משאבי טבע אחרים, דוגמת הנפט, הנמצאים בסכנת הכחדה.



עם זאת, מרבית הזהב אינה זמינה בשוק, והסיבה העיקרית לכך היא כמה מהבנקים המרכזיים הגדולים בעולם המשתמשים בזהב כחלק מיתרות המט"ח שלהם. כתוצאה מכך, כל הזרמה של זהב חדש לשוק משפיעה על מחירו.

לאור השליטה האנושית בהיצע הזהב, ניתן היה לצפות כי השינויים החדים במחירו - שזינק בשנה האחרונה מרמה של כ-900 דולר לאונקיה לרמה של כ-1,200 דולר לאונקיה - יביאו לגידול בהיצע. ואולם למרות הזינוק במחיר, הבנקים לא שיחררו זהב, והדרך היחידה שבאמצעותה ניתן לקבל זהב חדש היא כרייה - תהליך אטי ומסורבל שדורש זמן רב, ולפיכך גורם לפיגור בהיצע.



מרבית הסוחרים משקיעים בזהב כסחורה, אבל בזהב יש רכיב השקעתי נוסף - הזהב משמש תחליף להשקעה בסל המטבעות העיקריים בעולם. הסיבה היא שלזהב ולמט"ח יש אותן תכונות - עם זהב ניתן לרכוש סחורות ונכסים, זהב משמש יחידת מדידה לעושר, והזהב משמש עבור המשקיעים לשמירת ערך. אנלוגיה זו מצביעה על כך שאם הזהב מתחזק מול הדולר - הוא חייב להיחלש מול מטבע אחר, וכך הזהב משמש סל מטבעות למשקיע שמעוניין לשמור על ערך ריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully