וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום הפיננסי מזנק, פרוקטר ואסם הכפילו את ההוצאה על פרסום

איילה צורף

20.7.2010 / 8:23



>> עולם הפרסום הציג התאוששות מהירה מקיצוצי התקציבים הדרמטיים שחלו במחצית הראשונה של 2009, שהתאפיינה בקיצוצים מאסיביים של תקציבי פרסום. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בקרב 20 המפרסמות הגדולות במשק חלה עלייה של 12% בממוצע בתקציבי הפרסום במחצית הראשונה של 2010, לעומת המחצית המקבילה ב-2009.

שתי החברות שביצעו קיצוצים חדים בתקציבי הפרסום בתחילת 2009 ויצרו תיקון על ידי הגדלתם מחדש הן קבוצת אסם ופרוקטר&גמבל, שהכפילו את תקציבי הפרסום שלהן ביחס למחצית הקודמת. אסם השקיעה במחצית הראשונה של השנה כ-47 מיליון שקל בפרסום מותגיה, בהם אסם, צבר, טבעול, ועוד. פרוקטר&גמבל הוציאה כ-45 מיליון שקל בפרסום מותגיה, בהם אריאל, פיירי, פאמפרס, אולווייז ועוד.



התאוששות חדה עוד יותר ניכרת בפרסום בעולם הפיננסים. לאחר שנה של שתיקה פרסומית ב-2009 חזר בנק דיסקונט להשקיע בפרסום. במחצית הראשונה של 2010 פורסם מותג בנק דיסקונט בהיקף של 22.6 מיליון שקל, זינוק של 880% ביחס למחצית המקבילה ב-2009. בנק דיסקונט הוא מותג הבנקאות שהושקע בו תקציב הפרסום הגדול ביותר במחצית הראשונה של השנה. מותג נוסף מעולם הפיננסים שזכה לחיזוק משמעותי בתקציבי הפרסום שלו במחצית הראשונה של השנה הוא ישראכרט, שתקציב הפרסום שלו גדל ב-340% ל-13.6 מיליון שקל. בכך מיישר ישראכרט קו עם ויזה, שתקציב הפרסום שלה במחצית הראשונה של 2010 - 13.2 מיליון שקל - הציג גידול של כ-80%.



כפי שנחשף ב-themarker שלוש חברות הסלולר החליטו לחתוך בתקציבי הפרסום שלהן במחצית הראשונה של השנה. שלוש החברות הורידו - במשותף - כ-30 מיליון שקל בפרסום בחצי שנה, כ-10 מיליון לכל חברה. זאת היא דוגמה נוספת לחוסר התחרות האמיתית בשוק, שבו שלוש חברות ששולטות בשוק מנהלות מהלכים שיווקיים בהיקפים דומים אחת לשנייה, מבלי שאחת תפרוץ את מחסום ההשקעה השיווקית ותשקיע יותר מאחרות. הגורמים לירידה בהוצאה על פרסום משתנים בין חברה לחברה. במקרה של פרטנר, למשל, החברה החליפה בעלים בתחילת השנה והמהלך עצר את מהלכי השיווק בחלק גדול מהמקרים. בכיר בשוק הפרסום, שמטפל בתקציב של אחת מחברות הסלולר, מעריך כי החשש מפגיעה בהכנסות מדמי קישוריות גורם לחברות להקטין משמעותית את ההוצאה על פרסום.



על הוצאות הפרסום בענף האופנה אומר נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, כי "h&m וגאפ הבינלאומיות מזעזעות את קטגוריית הביגוד עם כניסתן לישראל וגורמת למפרסמים המקומיים להגדיל בכ-60% את התקציבים. אופנת קסטרו היא המפרסמת הגדולה בקטגוריה. במקום השני ממוקמת h&o וגם פוקס חוזרת בווליום גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully