וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליסטר דארלינג: בריטניה עלולה ללכת בדרכה של אירלנד מבחינת דירוג אשראי

סוכנויות הידיעות

20.7.2010 / 9:35

שר האוצר הבריטי לשעבר הזהיר כי תוכנית הצנע הבריטית תפגע בצמיחה ותוביל להורדת דירוג האשראי



שר האוצר הבריטי לשעבר אליסטר דארלינג הזהיר כי בריטניה עלולה ללכת בדרכה של אירלנד ולספוג הורדה בדירוג האשראי שלה בעקבות תוכנית הצנע הממשלתית.




אליסטר דארלינג אמר כי המקרה של אירלנד צריך ללמד את בריטניה לקח בנוגע למשמעות קיצוץ ההוצאות הממשלתיות מהר מידי. "אם פוגעים ביכולת הצמיחה פוגעים ביכולת לעמוד בהתחייבויות הפיננסים של המדינה. בריטניה לא תוכל לעמוד בחובותיה אם לא תשיג צמיחה".



משרד האוצר הבריטי הדף את החששות שצעדי הצנע הממשלתיים עלולים לפגוע בצמיחה של בריטניה, שהועלו לאחר שסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של אירלנד והאשימה בכך את התחזיות לצמיחה החלשה.



מקורבים לשר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן אמרו לעיתון "גרדיאן" הבריטי כי התגובה החיובית של השווקים לתוכנית הצנע שפורסמה בחודש שעבר תגדיל את הצמיחה על ידי כך שתשמור על הריביות נמוכות תקופה ארוכה יותר ממה שהיו נשארים ללא התוכנית.



סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של אירלנד, בעקבות חובותיה הגדולים של המדינה, תחזית הצמיחה החלשה והעלות הגבוהה של שיקום המערכת הבנקאית במדינה על רקע "אובדן הדרגתי, אך משמעותי, של עוצמה כלכלית".



מודי'ס חתכה את דירוג האשראי של אירלנד מ-aa1 ל-aa2. תחזית הדירוג של המדינה נותרה יציבה, פרט שמשמעותו כי מודי'ס אינה צפויה להוריד שוב את דירוג האשראי של המדינה בעתיד הקרוב. "הורדת הדירוג היום נובעת בעיקר מהאובדן ההדרגתי, אך המשמעותי, של עוצמה פיננסית באירלנד", אמר דיטמר הורנונג, האנליסט הראשי של מודי'ס לכלכלת אירלנד. סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (s&p) מעניקה לאירלנד דירוג aa, בעוד שדירוג האשראי של פיץ' עבור אירלנד הוא aa מינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully