וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הומניטרי מאשים: פעולות המסחר של גולדמן סאקס תורמות לרעב בעולם

סוכנויות הידיעות

20.7.2010 / 10:01

בנק ההשקעות הכחיש את ההאשמות וציטט דו"חות שהוכיחו כי גורמים רבים אחראים לרעב בעולם



בנק ההשקעות , אשר בשבוע שעבר יישב את אישומי ההונאה נגדו בקנס של 550 מיליון דולר, עומד כעת בפני האשמות חדשות. התנועה לפיתוח עולמי (wdm), ארגון הומניטרי בריטי, מאשים את בנק ההשקעות בכך שפעילותו תורמת לעליית מחירי המזון, למהומות מזון ולעוני ברחבי העולם - כך דיווח "דיילי טלגרף".



הארגון פתח אתמול בקמפיין שקורא לציבור בבריטניה לדווח על פעולותיו ההרסניות של גולדמן לרשות המפקחת על המגזר הפיננסי בבריטניה (fsa). אנשי הארגון אמרו כי הם מעוניינים להפעיל לחץ על הרשויות להגביל את המסחר של בנקים וקרנות גידור בחוזים עתידיים על סחורות.



באחרונה פרסם wdm דו"ח שכותרתו "לוטו הרעב הגדול: כך גורמות הספקולציות הבנקאיות למשברי מזון", ובו מאשים הארגון בנקים וקרנות גידור בכך שהם "מהמרים על הרעב". הדו"ח קובע כי מסחר בסחורות הוא "מסוכן, לא מוסרי ולא מוצדק".



לפי הדו"ח, היקף ההשקעה בקרנות מדדי סחורות ולנגזרי סחורות זינק מ-46 מיליארד דולר ב-2005 ל-250 מיליארד דולר במארס 2008. כותבי הדו"ח טוענים כי השקעות אלה הקפיצו את מחירי המזון ברחבי העולם, מה שהשפיע בעיקר על מדינות מתפתחות. מחיריהם הגבוהים של מצרכי יסוד עוררו מהומות מזון במקומות שונים בעולם ב-2007 ו-2008.



דובר גולדמן אמר בתגובה כי טענות הארגון מטעות לחלוטין וכי הנתונים "מוגזמים באופן מגוחך". הבנק ציטט מחקרים של גופים בינלאומיים אשר הראו כי מגוון גורמים הביאו למחסור במזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully