וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיץ הזה הישראלים מוותרים על אנטליה

עירית רוזנבלום

20.7.2010 / 12:35

בקיץ שעבר יצאו לחו"ל 1.1 מיליון ישראלים, אך השנה יהיה זה קיץ ללא אתרי הנופש של טורקיה ובראשם אנטליה. מהו היעד המועדף על הישראלים בקיץ 2010?

החל ממחר מתחילה למעשה חופשת הקיץ של הישראלים, עם סיום הקייטנות וסיום תקופת בין המיצרים ב-ט' באב, שבה שומרי מסורת רבים אינם נופשים.

בחברת קשרי תעופה, למשל, אזלו המקומות בטיסות שיוצאות היום ועד סוף השבוע לברצלונה, בודפשט, דוברובניק, ורונה ומילאנו, איביזה, ליסבון, לונדון, מדריד ופראג.

בקיץ שעבר יצאו לחו"ל 1.1 מיליון ישראלים, אך השנה יהיה זה קיץ ללא אתרי הנופש של טורקיה ובראשם אנטליה. כ-224 אלף ישראלים יצאו לטורקיה בקיץ 2008 ו-142 אלף ביוני-אוגוסט 2009, חלקם העיקרי לקלאבים, חלקם לאיסטנבול וליעדי המשך במזרח הרחוק. לפי הערכות, מבין יותר מ-100 אלף הישראלים שהיו מבלים בקלאבים בקיץ, כ-50 אלף נוספו ליוון, כ-30 אלף מתפזרים בשאר היעדים והשאר ויתרו על חו"ל ואולי לא ינפשו כלל או ינפשו בישראל, לכן לא צפוי גידול של יציאות ישראלים לחו"ל הקיץ הזה.

היעדים המובילים בקיץ הם ארה"ב, פאריס, לונדון, איטליה, ספרד, איי יוון (כרתים ורודוס), קפריסין ואתרים בבולגריה.

החופשה המרוכזת במערכות הציבוריות, בתי המשפט ובאוניברסיטאות, גורמת למשפחות רבות להעדיף לטוס באוגוסט. "כרגע אנחנו רואים את הלחץ לכל היעדים, כאשר בטיסות הסדירות כל המחלקות הזולות באוגוסט כבר כמעט מלאות והמחירים עולים", אומר המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני.

ואכן, באוגוסט המחירים עולים בעשרות אחוזים. לדוגמה, בסוכנות הנסיעות איסתא מחיר חופשה ברודוס הכוללת טיסה ו-4 לילות למשפחה במלון "קפסיס" 5 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון, היה ביולי בין 457-420 דולר וב-15 באוגוסט תעלה חבילה זהה 620 דולר לאדם, כלומר יקרה ב-30%-45%. המחיר לאדם במשפחה של 2+2. בכרתים, טיסה ו-4 לילות למשפחה במלון "קקטוס" 4 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון, עולה 510-485 דולר ביולי, כאשר חופשה זהה באוגוסט תעלה 705 דולר. גם כאן אוגוסט יקר יותר ב-40%.

באשת טורס, חבילה בבורגס שבבולגריה, במלון ויקטוריה פאלאס, 5 כוכבים, ל-4 לילות בחצי פנסיון לאדם בחדר משפחתי, עולה ביולי 533 דולר ובאוגוסט 594 דולר ואילו בקוסטה בראווה שבספרד, מלון גוטרד מונטרה 5 כוכבים ל-4 לילות בחצי פנסיון לאדם בחדר משפחתי ביולי - 930 דולר, באוגוסט - 1,030 דולר.

קלאב על המים

חלק מהנופשים שמדירים את רגליהם השנה מטורקיה בוחרים בחופשה המזכירה קלאב באנטליה - חופשת הכל כלול על אוניות קרוז. לצד האוניות הישראליות שאירחו על סיפוניהן ביולי-אוגוסט שעבר כ-50 אלף ישראלים, הזמינו הקיץ גם כ-25 אלף ישראלים ליולי-אוגוסט חבילות קרוז על אוניות המופעלות על ידי חברות הקרוזים הבין לאומיות, חלקן בדרגת חמישה כוכבים. המחיר אמנם גבוה יותר, אך מדובר בחופשה הכוללת את כל הארוחות, אטרקציות פנאי ונופש, בתי קולנוע ותיאטראות, אולמות ספורט, בריכות, מסעדות בעלות כוכבי מישלן, בתי קזינו בסגנון בינלאומיות, מועדוני לילה ומופעי בידור מיוחדים.

מנתוני פורטל שיט התענוגות הישראלי icruise.co.il, עולה כי היקף ההוצאות שיוציאו ישראלים הקיץ על חופשות בחברות הבינלאומיות מגיע לכ-160 מיליון שקל, סכום חסר תקדים למגזר שעד הקיץ האחרון נחשב לנישה בתעשיית התיירות. "50% מהישראלים מעדיפים את הקלאסי והמוכר, כלומר, אירופה, כולל חופי הים התיכון", אומר יוסי בן יקר, מנכ"ל הפורטל. "כשליש בוחרים בקלאסיקה הבינלאומית - שייט לקריביים, היוצא בדרך כלל מארה"ב, ו-15% באלסקה. השאר מתחלקים בין יעדים אקזוטיים שונים".

השנה זמינות לראשונה חבילות "טוס וקרוז", הכוללות לצד השייט גם את הטיסות ובתי מלון באתרי ההפלגה והעגינה של הקרוזים. מחירי החבילות נעים בין 3,000-1,300 דולר לאדם, לחופשה של שבוע.

אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה, המייצגת בישראל את חברת רויאל קאריביין, אומר שאחת הסיבות לגידול שחל בקיץ זה לעומת השנה שעברה הוא שכ-15 מאוניות הענק של החברה הועברו מפלורידה לאירופה לנוכח הביקוש הער, גם מצד מפליגים בחו"ל. גם חברת קרניבל העבירה אוניות לאירופה. האוניות מפליגות באגן הים התיכון ובריביירות האיטלקית והצרפתית מברצלונה ומרומא, שמשתיהן יש טיסות זמינות בישראל כמה פעמים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully