וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' חוזרת על "המלצת קנייה" לטבע: "הדאגה לקופקסון יצאה מכלל פרופרציה"

ליאור זנו

20.7.2010 / 13:25

מעניקה מחיר יעד של 75 דולר; מחקר בקרב 73 נוירולוגים: "הקופקסון תמשיך להיות הפופולרית ביותר"



"למרות שיש מקום לדאגות המשקיעים בנוגע לקופקסון, הנושא יצא מכלל פרופורציה, ואנו חוזרים על המלצת קניה למניית " - כך כותבים היום בבית ההשקעות מריל-לינץ' ומעניקים למניה מחיר יעד של 75 דולר. במריל לינץ' מתייחסים לכניסתה הצפויה של תרופה חדשה לשוק התרופות לטרשת נפוצה, ה- gilenia של חברת התרופות .



מתוצאות מחקר שערכה מריל לינץ' בקרב 73 נוירולוגים, עולה כי במרוצת השנים הקרובות הקופקסון תמשיך להיות המוצר הפופולרי ביותר לטיפול בטרשת נפוצה ותמשיך להחזיק בנתח השוק שלה, וכי ל-gilenia אין השפעה משמעותית עליה, לפחות לא לטווח הקרוב-בינוני. כמו כן, עולה מהמחקר כי הרופאים היו פתוחים לקבל וריאציה חדשה של קופקסון אשר תפחית את הכאב הכרוך בזריקה.







לפני כחודש סער שוק התרופות לטרשת נפוצה בעולם, אשר נאמד ב-10 מיליארד דולר בשנה, כאשר ועדה מייעצת של רשות המזון והתרופות האמריקאית (fda) המליצה ל-fda לאשר את שיווק התרופה gilenia של נוברטיס. התרופה החדשה שניתנת בקפסולה, היא התרופה הראשונה לטרשת נפוצה שניתנת דרך הפה ומשפרת את איכות החיים של החולים במחלת הטרשת הנפוצה, מחלה כרונית שגורמת להגבלות חמורות בתנועה לחולים על פני עשרות שנים. ה-fda בוחן את הבקשה לאישור gilenia על פי נוהל מקוצר השמור לתרופות פורצות דרך ועל כן החלטתו הסופית צפויה עד סוף ספטמבר 2010.



כל 4 התרופות הקיימות בשוק, כולל קופקסון של טבע, ניתנת בזריקה בתדירויות שונות או בעירוי ולפיכך גורמות לסבל לחולים. תרופה אורלית היתה חלומם הרטוב של כל החברות בתחום כולל טבע שמפתחת תרופת אורלית משלה, לקווינימוד, בשיתוף עם החברה השוודית אקטיב ביוטק, ומגייסת בימים אלו חולים לשלב השלישי והאחרון של הניסויים בבני אדם.



כעת עובדת טבע על גרסה חדשה לתרופה, המאפשרת להזריק אותה לחולים בכמויות קטנות יותר של 0.5 מ"ל. בתחילת יוני דיווחה טבע על תוצאות חיוביות למחקר: חולים דיווחו כי הזריקה החדשה גורמת פחות כאבים באופן משמעותי, כמו גם פחות תגובות אלרגיות באזורי הזריקה (נפיחות, אדמומיות, גירוד וכולי). הנוסחה החדשה מכילה את מנת התרופה המאושרת כיום, אך בנפח קטן יותר.



קופקסון היא התרופה המקורית הראשונה שפותחה על ידי טבע ומרכז הרווח העיקרי של החברה. המכירות של קופקסון במונחי מכירות לשוק (טבע מתחלקת בהכנסות משיווק התרופה באירופה עם חברת סנופי אוונטיס) הסתכמו ב-796 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010; עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל ב-2009.



המכירות של התרופה בארה"ב צמחו ב-19% ברבעון הראשון של 2010 לעומת המקביל לו ב-2009 והגיעו ל-513 מיליון דולר. המכירות של קופקסון ב-2009 בעולם כולו הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר והיו 20% מהכנסותיה הכוללות וככל הנראה 25% עד 30% מהרווח הנקי של החברה ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully