וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד אירלנד ויוון גייסו 10 מיליארד יורו בהנפקות אג"ח מוצלחות

סוכנויות הידיעות

20.7.2010 / 14:49

הונגריה גייסה סכום נמוך מהמצופה לאחר שהשיחות בינה לבין האיחוד האירופי וקרן המטבע לגבי סיוע הוקפאו



ספרד, אירלנד ויוון הנפיקו היום אג"ח בשווי של כמעט 10 מיליארד יורו (13 מיליארד דולר), אשר זכו לביקוש גדול, על רקע אופטימיות שתוכניות הסיוע של האיחוד האירופי יסייעו לפתור את משבר החוב ביבשת.



הונגריה, לעומת זאת, גייסה סכום נמוך מהמתוכנן בהנפקת אג"ח לשלושה חודשים, מה שהוביל להיחלשות המטבע המקומי, הפורינט, זה היום השני ברציפות. יוון הנפיקה אג"ח ל-13 שבועות, בהנפקה שזכתה לביקוש גדול פי 3.85 מההיצע - ביקוש גדול יותר מהנפקה שערכה בשבוע שעבר. אירלנד, בעלת הגירעון הגדול ביותר בין מדינות גוש היורו, הנפיקה אג"ח לעשר שנים ולשש שנים בשווי 1.5 מיליארד יורו. הביקוש לאג"ח לשש שנים עלה פי 3.6 על ההיצע.







"באופן כללי, לחצי המימון הולכים ופוחתים", אמר דיוויד שנאוץ, אסטרטג אג"ח בקומרצבנק בלונדון. "אנחנו צופים שהשווקים הפריפריאליים ייהנו מפוטנציאל גדול יותר".



חששות מכך שמדינות באירופה הסובלות מגירעונות רחבים לא יצליחו לעמוד בצרכי המימון שלהן דחפו את התשואות על האג"ח שלהן לשיא, והובילו לחבילת סיוע של האיחוד האירופי ליוון בסך 110 מיליארד יורו, ולקרן רחבה יותר בסך 750 מיליארד יורו לסיוע לכלכלות האזור. בעקבות המשבר ממשלות ברחבי אירופה אכפו אמצעי צנע מחמירים על מנת לצמצם את גירעונותיהן.



הונגריה, אשר הגיעה למבוי סתום במגעים עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, לאחר שממשלתה התעקשה לא להחמיר את אמצעי הצנע, התקשתה בהנפקת האג"ח. שלושה ימים לאחר הקפאת השיחות עם קרן המטבע והאיחוד האירופי, הנפיקה הונגריה אג"ח לשלושה חודשים בסך 35 מיליארד פורינט (120 מיליון יורו) - 10 מיליארד פורינט פחות מהמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully