וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 82% ברווחי גולדמן סאקס בשל מס הבונוסים בבריטניה וההסדר עם ה-SEC

סוכנויות הידיעות

20.7.2010 / 15:34

הבנק נאלץ להפריש 600 מ' ד' למס הבונוסים הבריטי ו-550 מ' ד' להסדר עם הרשות לניירות ערך בארה"ב



רווחי בנק גולדמן צנחו ב-82% ברבעון השני בעקבות המס החדש על מתן הבונוסים לעובדי מגזר הפיננסים בבריטניה ובעקבות ההסדר אליו הגיע הבנק עם הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec).



רווחי הבנק הסתכמו ב-618 מיליון דולר, או רווח של 0.78 דולר למניה, לעומת רווח 3.44 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2009 ורווח של 5.59 דולר למניה ברבעון הראשון של שנת 2010.



המס החדש בבריטניה הנוגע למתן הבונוסים לבכירי מגזר הבנקאות נכנס לתוקפו ברבעון השני של 2010. לפי החוק, מוסדות פיננסים מסויימים נאלצו לשלם מס של 50% על בונוסים הגבוהים מ-25 אלף ליש"ט. חוק המסים החדש בבריטניה עלה לבנק למעלה מ-600 מיליון דולר בעוד ההסדר עלה 550 מיליון דולר. ללא חישוב הפרשות אלו היה הרווח לבנק 2.75 דולר למניה – רווח שעלה על תחזיות האנליסטים. הכנסות הבנק הסתכמו ב-8.84 מיליארד דולר.



הכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות של גולדמן סאקס הסתכמו ב-917 מיליון דולר ברבעון השני, ירידה של 36% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. הכנסות חטיבת הייעוץ הפיננסי הסתכמו ב-472 מיליון דולר – עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. עסקי החתמות רשמו ירידה של 58% בהכנסות ל-445 מיליון דולר.



בתום חודשים של מו"מ הגיעו הבנק והרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) להסכמה, לפיה בנק גולדמן סאקס ישלם 550 מיליון דולר ליישוב תביעה אזרחית בגין הונאה, בנוגע לאופן שבו שיווק מוצרי משכנתאות סאבפריים, כך מסרה רשות ני"ע בארה"ב. הרשות ציינה כי מדובר בקנס הגדול ביותר שהוטל עד כה על מוסד פיננסי, וכי היא מותירה את הדלת פתוחה לתביעות אזרחיות.



משקיעים רבים טענו כי הסכום אליו הגיעו שני הצדדים בפשרה הינו נמוך מדי, וכי מדובר בלא יותר מסטירה על היד עבור בנק שהרוויח בשנה שעברה יותר מ-13 מיליארד דולר. "הם ישלמו 550 מיליון דולר ומקבלים זינוק של 800 מיליון דולר במחיר המניה... הם יצאו מזה בקלות", אמר קווין קרון, אסטרטג שוק בסטיפל, ניקולאוס אנד קו בניו ג'רזי.



התביעה נגד הבנק פגעה בעסקי גולדמן סאקס במידה רבה יותר משהמנהלים בחברה ציפו. מנהלים בבנק נאלצו לעבוד קשה מהרגיל, להיפגש עם לקוחות ולעבוד כדי להרגיע אותם שהעסקים בבנק ימשכו כרגיל. משקיעים ועובדים לשעבר בבנק העריכו כי התביעה תפגע במעמדו של מנכ"ל הבנק לויד בלנקפין, וכי ימיו בראשות החברה ספורים.



רשות ני"ע בארה"ב האשימה את גולדמן ביצירה ובשיווק של ניירות ערך המגובים במשכנתאות סאבפריים מבלי שחשפו בפני המשקיעים כי קרן הגידור פולסון אנד קו סייעה לבחור את ניירות הערך עליהם יתבססו מוצרי הבנק והימרה נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully