וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס הפך לבעל עניין בקומברס: רכש 5.1% ממניות החברה

ניר צליק

20.7.2010 / 16:37

שווי המניות לפי מחיר המניה אמש עומד על כ-78.4 מיליון דולר



המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס לא חיכה להגשת הדו"חות המבוקרים המלאים של והחליט להפוך לבעל עניין בחברה - עם רכישה של 10.4 מיליון מניות, כ-5.1% ממניות החברה. בתקופה האחרונה הגישו החברות הבנות של קומברס, ו את דו"חותיהן, וגם קומברס, החברה האם, נקבה בתאריך חדש לפרסום הדו"חות - אוגוסט 2010.



את המניות רכש סורוס בתקופה האחרונה באמצעות הקרנות שלו, כאשר התאריכים בהם נרכשו המניות לא ננקבו, אך על פי מחיר המניה אמש בתום המסחר - כ-7.55 דולרים למניה, שווי האחזקה עומד על כ-78.4 מיליון דולר.



סורוס היה מעורב בעבר בהשקעות בחברות ישראליות, כאשר רכש איגרות חוב של בהיקף של כ-70 מיליון דולרים ופדה אותן בנקודת היציאה הראשונה שלהן, בסוף שנת 2009.



אמש (יום שני) הגישה קומברס בקשה לחברה הבת ורינט, במטרה למכור כ-10% ממניות ורינט שבידיה - 2.8 מיליון מניות. שווי המניות הסתכם בכ-62 מיליון דולר, כאשר אם אכן מניות אלו יימכרו תרד קומברס לאחזקה של 59%, על רקע הדילול בקופת המזומנים של החברה.



קופת המזומנים של קומברס התדרדרה בשנים האחרונות על רקע חקירת פרשת התארוך לאחור של האופציות, שבגינה נמלט קובי אלכסנדר לנמיביה. באחרונה הגיעה קומברס לפשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה כנגדה בגין הפרשה, והיא תשלם 165 מיליון דולר לתובעים, כאשר קובי אלכסנדר עצמו ישלם 60 מיליון דולר. קומברס כבר הגיעה בעבר להסדר עם רשות ניירות ערך האמריקאית לפיו היא תמנע מהפרות דומות בעתיד. ההערכות הן כי גם קובי אלכסנדר מנהל מגעים עם הרשות במטרה לסיים את ההליך הפלילי כנגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully