וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון אחזקות רוכשת 25% מגאון אגרו תמורת 38 מיליון שקל - פרמייה של 35% על מחיר השוק

ליאור זנו

20.7.2010 / 17:05

בהמשך, מתכננת החברה להגיש הצעת רכש ל-16% הנוספים תמורת אותו שווי השוק הנגזר מהונה העצמי



גאון אחזקות, שבשליטת משפחת גאון, הודיעה היום כי תרכוש 25% נוספים מהחברה הבת תמורת 38 מיליון שקל - 35% יותר משווי השוק שלה אתמול. כיום מחזיקה גאון אחזקות בכ-59% מגאון אגרו, ובעתיד היא מתכננת להגיש הצעת רכש מלאה ל-16% הנותרים שבידי הציבור, כך שהיא תהפוך לחברת בת בבעלות מלאה.







חברת האחזקות תקנה 25% מגאון אגרו מרוברט פקטור וקובי אופק, לפי שווי שוק של 154 מיליון שקל, השווה להונה העצמי של החברה הבת בסוף הרבעון הראשון של 2010. שווי השוק של גאון אגרו עמד, נכון לאתמול, על 113.8 מיליון שקל - 35% פחות מהונה העצמי. הצעת הרכש תוגש לפי שווי השוק בו נחתמה העסקה הראשונה, כלומר, 24.6 מיליון שקל.



גאון אחזקות עוסקת בשלושה תחומים עיקריים: בתחום הקמעונות מחזיקה החברה באייס ובאוטודיפו; בתחום הפיננסי היא שולטת בבית ההשקעות מיטב (30%) שמוזג עם חברת הבת גאון שוקי הון. כמו כן היא עוסקת בתחום האגרו, הכולל ייצור מוצרים בתחום המים הגז והביוב, דרך גאון אגרו.



את הרבעון הראשון של השנה חתמה גאון אחזקות עם הרעה בשורה העליונה שנבעה בעיקר מהרעה בביצועי אייס אוטו דיפו. הכנסות החברה ממכירת מוצרים התכווצו בכ-20% ל-163 מיליון שקל. למרות זאת, היא הצליחה להציג גידול ברווח של בעלי המניות ברבעון הודות לרווח הון חד פעמי של 20 מיליון שקל כתוצאה מעסקת המיזוג בין גאון למיטב.



גאון אגרו סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם ירידה של 12.9% בהכנסותיה - לעומת הרבעון המקביל, ל-61 מיליון שקל, ועם הפסד תפעולי של 1.9 מיליון שקל - לעומת רווח תפעולי של 2.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. בשורה התחתונה, הפסידה החברה 2.5 מיליון שקל ברבעון (המיוחסים לבעלי מניותיה) לעומת רווח נקי של 914 אלף שקל שרשמה בתקופה המקבילה. בקופתה נמצאים, נכון לסוף מרץ השנה, 122.3 מיליון שקל לאחר שקיבלה 70 מיליון שקל ברבעון הראשון כהלוואה לטווח ארוך.



הנכס העיקרי של גאון אגרו הינה אחזקה של 51% בצינורות המזרח התיכון, העוסקת בייצור, יבוא ושיווק של צינורות פלדה הנמכרים לתשתיות מים וביוב, לתעשיה ולמבנים ולהולכת דלק וגז. ההרעה בדו"חות הרבעוניים נבעה בעיקר מצמצום משמעותי בתקציב הפיתוח של מקורות, לקוח עיקרי של החברה, בשל חילוקי דעות עם משרד האוצר.



"אנחנו מאמינים כי מחיר העסקה הוגן לשני הצדדים. מחיר מניית גאון אגרו בבורסה לא משקף לדעתנו את השווי האמיתי של החברה", אמר היום משה גאון, יו"ר הקבוצה, והוסיף כי "אחת המשימות שלנו הייתה להגדיל את אחזקותינו בחברות שלנו בכל הזדמנות שתיווצר. כך אנו עושים היום בהשלמת רכישת המניות של שותפינו בגאון אגרו ועלייה לאחזקה מרכזית בחברה אותנו אנו רואים כזרוע חשובה ומרכזית בתוכניות שלנו".



שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות הוסיף כי "הצעת הרכש נועדה לפישוט המבנה הארגוני של גאון אחזקות, ולהביא לחיסכון בעלויות אחזקת חברה ציבורית (חברת מטה "נוספת") כאשר בפועל, הסחירות במניות גאון אגרו נמוכה ביותר ולכן אין יתרון בהיותה חברה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully