וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסו סמיתקליין תשלם מעל מיליארד דולר - הפקסיל פגעה בעוברים

סוכנויות הידיעות

20.7.2010 / 22:06

בשבוע שעבר הודיעה גלקסו כי היא הפרישה 2.4 מיליארד דולר ליישוב תביעות הנוגעות לפקסיל ולאוונדיה



ענקית התרופות הבריטית הסכימה לשלם יותר ממיליארד דולר כדי ליישב יותר מ-800 תביעות נגדה הנוגעות לתרופה פקסיל נגד דיכאון, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורמים המקורבים לחברה. התביעות טענו כי התרופה גורמת לפגיעה בעוברים.



ההסכם, שלפי בלומברג יעניק בממוצע פיצויים בסך יותר מ-1.2 מיליון דולר למשפחותיהן של ילדים שנפגעו כתוצאה מהשימוש של אמותיהם בתרופה, יותיר יותר מ-100 תביעות נגד פקסיל כשהן עדיין עומדות. בשבוע שעבר הודיעה גלקסו, חברת התרופות הגדולה בבריטניה, כי היא הפרישה 2.4 מיליארד דולר ליישוב תביעות הנוגעות לפקסיל ולתרופה נגד סכרת אוונדיה, שנמצא כי היא מגבירה את הסיכון להתקפי לב.



יחד עם ההסדר החדש, גלקסו שילמה עד כה יותר מ-2 מיליארד דולר כדי ליישב תביעות הנוגעות לפקסיל, כולל תביעות לפיהן התרופה גרמה להתאבדויות או לניסיונות התאבדות ולפיתוח התמכרות אצל חלק מהמשתמשים. פקסיל, שאושרה לשיווק בארה"ב ב-1992, הניבה הכנסות של 523 מיליון ליש"ט (793 מיליון דולר) עבור גלקסו ב-2009, כ-1.8% מכלל הכנסותיה של החברה. בין 1997 ל-2006 הסתכמו מכירות התרופה בארה"ב ב-11.7 מיליארד דולר.



גלקסו סמיתקליין הסכימה עד כה לשלם יותר מ-500 מיליון דולר ליישוב תביעות הנוגעות לתרופה נגד סכרת אוונדיה, שלפי מחקרים מגבירה את הסיכון להתקפי לב ולאירועי מוח בקרב חולי סכרת. אוונדיה, בעבר התרופה הנמכרת ביותר בעולם לטיפול בסכרת, הניבה הכנסות של 1.1 מיליארד דולר עבור גלקסו סמיתקליין ב-2009, כשליש מההכנסות שהניבה התרופה לחברתה לפני שמחקרים הראו כי היא מגדילה ב-43% את הסיכון ללקות בהתקף לב. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (fda) החליט בשבוע שעבר כי למרות הסיכון הכרוך בשימוש בה, גלקסו תוכל להמשיך לשווק את התרופה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully