וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה בפגישה עם אובמה: "את הביקורת נגד BP יש להפנות לחברה עצמה"

סוכנויות הידיעות

20.7.2010 / 23:10

דיוויד קמרון: "BP או ממשלת בריטניה לא פעלו לשחרורו של מפוצץ המטוס בלוקרבי"



"גם אני חש שזהו תפקידה של bp לסתום את הדליפה, לנקות את הנזק שנוצר ולשלם את הפיצויים הדרושים" - כך אמר היום ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, במהלך פגישה בינו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן.



בביקורו הרשמי כראש ממשלה בארה"ב, דן קמרון עם אובמה גם בענקית הנפט הבריטית, בדליפת הנפט העצומה במפרץ מקסיקו לה אחראית החברה ולדיווחים לפיהם פעלה לשחרור של אזרח לובי שהורשע בפיצוץ טיסת פאן אם מעל לוקרבי שבסקוטלנד ב-1988 בתמורה לזירוז אישורים לקידוחי נפט בלוב. קמרון הכחיש כי לחברה, או לממשלת בריטניה, היה קשר לשחרורו המוקדם של עבדל בסט אל-מגרחי.



"פיצוץ טיסת פאן אם היתה הרצח ההמוני הגדול ביותר בתולדות בריטניה, ולא היה צריך לשחררו מהכלא", אמר קמרון. אובמה עצמו אמר כי "כולנו בארה"ב היינו מופתעים, מאוכזבים וזועמים לנוכח השחרור". קמרון הוסיף כי "bp עצמה צריכה לענות" על השאלות בנוגע למעורבותה בשחרור אל-מגרחי, אך טען כי אין כל ראיות שהחברה פעלה לשחרורו.



בנוגע לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו, האסון הסביבתי הגדול ביותר בתולדות ארה"ב, אמר קמרון כי "אני לגמרי מבין את הכעס שחשים כעת רבים ברחבי אמריקה. דליפת הנפט היא אסון עבור הסביבה, עבור תעשיית הדיג, עבור התיירות. כמו הנשיא אובמה, גם אני חש שזהו תפקידה של bp לסתום את הדליפה, לנקות את הנזק שנוצר ולשלם את הפיצויים הדרושים", אמר קמרון.



עם זאת, הוסיף קמרון כי "bp היא חברה חשובה הן לכלכלת בריטניה והן עבור כלכלת ארה"ב. אלפי משרות בשני הצדדים של האוקיינוס האטלנטי תלויות בה. לכן, האינטרס של שתי המדינות הוא ש-bp תישאר חברה חזקה ויציבה גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully