וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הגז: תשובה מכין צבא של לוביסטים

צבי זרחיה

21.7.2010 / 7:50

הבעלים של קבוצת דלק שכר את משרד יחסי הציבור רונן צור לנהל את מערכת ההסברה נגד העלאת התמלוגים על תגליות הגז. צור: מחר הממשלה תבקש מס רטרואקטיבי על דירות

איש העסקים יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, יוצא למערכה נגד העלאת התמלוגים למדינה בגין גילויי גז. תשובה לא ממתין להמלצות ועדת ששינסקי, הבוחנת את העלאת התמלוגים, ושכר בימים האחרונים את האסטרטג והיח"צן רונן צור לנהל קמפיין הסברה נגד העלאת התמלוגים.

בנוסף, בשבוע האחרון החלו לוביסטים מטעם קבוצת דלק להסתובב בכנסת בניסיון לשכנע חברי כנסת להתנגד להעלאת התמלוגים. ההערכה היא שהקמפיין נגד העלאת התמלוגים יחל בטרם תפרסם ועדת ששינסקי את מסקנותיה.

צור היה חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בינואר עד אפריל 2006. הוא הצטרף לכנסת בעקבות התפטרותם אז של שמעון פרס, דליה איציק וחיים רמון, שעברו לקדימה. עד לפני שלושה חודשים היה צור, 41, שותף במשרד יחסי הציבור מורל-צור. צור מייצג בין היתר את החברה לישראל, השמירה, איגוד תעשיות האלקטרוניקה, נמלי ישראל, ותיקי השב"כ והמוסד, קבוצות הרכישה חג'ג' ואורסיטי וקבוצת אורקל.

צור אמר בתגובה: "נבחרתי לנהל את ענייני ההסברה בסוגיית העלאת תמלוגי הנפט. נציג נתונים שהוסתרו מידיעת הציבור על תמלוגי הגז ונסביר עד כמה מסוכן התקדים של העלאת מסים רטרואקטיבית. ההעלאה כזו עלולה בעתיד לפגוע באזרחי ישראל בנושאים הקשורים ללבם. על בסיס התקדים הזה, עלולה הממשלה להעלות את מס הרכישה רטרואקטיבית ממי שרכש דירה בשנה האחרונה".

צור הוסיף כי "הכוונה להעלות את תמלוגי הגז למדינה מהווה החלטה מסוכנת באופן ממשי ועלולה לפגוע ביחסי הסחר שבין ישראל לארה"ב. אנו מאמינים שמקבלי ההחלטות ערים לבעייתיות בהעלאת מסים רטרואקטיבית ומהחשש לסיכון ביחסי המסחר עם ארה"ב".

כולם מייעצים לתשובה

תשובה שוכר לוביסטים המייצגים אותו מול שרים, חברי כנסת ופקידי ממשלה. הלוביסטית אורלי בן שמאי מייצגת את דלק אנרגיה ועליזה גורן ותומר עמיר מייצגים את דלק תשתיות. בנוסף, קבוצת תשובה מעסיקה צבא של יחצ"נים בחברותיה, כמו שעיה סגל, המקורב לבנימין ושרה נתניהו, ומשמש יועץ של אלעד גרופ הפרטית וכן יועצו הפרטי של תשובה.

משה גל ואבי שוברט משמשים יועצי תקשורת של קבוצת דלק, דלק US ודלק אירופה - משה דבי הוא יועץ התקשורת של דלק ישראל ודנקנר השקעות, זמיר דחב"ש הוא היועץ של דלק אנרגיה, עמירם פליישר הוא יועץ התקשורת של הנדסת התפלה ושל פרויקטי מאגרי הגז תמר ודלית, שירי עדן - של גדות ביוכימיה, תמר ודלית, רוני גבריאלוב משמש יועץ קשרי משקיעים לאלעד גרופ ומוביל את מערך הייעוץ לקראת ההנפקה של אלעד קנדה, שי אליאש ואמיר אייזנברג הם יועצי התקשורת של דלק נדל"ן, ליאור חורב ואייל ארד - של הפניקס, עינת אורן ואמיר דן - של בית ההשקעות אקסלנס, ונועם ילין - של דלק רכב.

העסקתו של צור נועדה גם להתמודדות נגד הצעת החוק שהוגשה בשבוע שעבר על ידי קבוצת ח"כים הקובעת שתמלוגי הנפט, הגז והמחצבים שישולמו למדינה יועלו, יוטל מס מיוחד בגין "רווחי הפקת משאבי טבע", יבוטלו הפטורים השונים שחלים על התאגידים המפיקים משאבי טבע ויוגבל המחיר בו יוכלו התאגידים למכור את משאבי הטבע שהפיקו לצרכנים. לפי ההצעה, תוקם קרן לאומית למשאבי טבע שתנהל את הכנסות המדינה.

הצעת החוק קובעת כי שיעור התמלוגים על אוצרות טבע המופקים בישראל יהיה 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully