וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוסים, העסקות, הבכירים - ומי שנשאר בבית

זוהר בלומנקרנץ

21.7.2010 / 7:04

הסלון האווירי פרנבורו 2010



הסלון האווירי הבינלאומי, אשר נחשב לאחד מאירועי התעופה החשובים בעולם, נפתח שלשום בפרנבורו שבדרום בריטניה. האירוע, שנערך אחת לשנתיים ונמשך שבוע, מושך אליו כ-200 אלף איש ומשמש מוקד לעלייה לרגל לעוסקים בתחום התעופה והביטחון. בין העסקות הגדולות שהוכרזו עד עתה: יצרניות המטוסים הגדולות - בואינג ואיירבוס - יגרפו 23 מיליארד דולר מהזמנות חדשות על פי הודעותיהן של כמה חברות תעופה וחברות ליסינג המשתתפות בסלון האווירי. עסקה נוספת היא של אלביט מערכות ויצרנית המטוסים הגרמנית גרוב, אשר עובדות על פיתוח משותף של משפחת מטוסי אימון, 120 tp-g. בסלון הקודם הוכרזו הזמנות בסך 88.7 מיליארד דולר.

השנה קיימים בתערוכה ביתנים רבים של התעשיות הביטחוניות, כמו זה של התעשייה האווירית שמציגה מערכות מכ"ם וטילים, לצד חברות היי-טק ישראליות. בין הנציגים הישראלים שהגיעו: יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות שלא מש מביתן החברה בה הוצג קוקפיט שקוף; אבי לאומי, מנכ"ל חברת אירונאוטיקס המייצרת כלי טיס בלתי מאוישים; יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית שנחת אתמול ונתי כתרן, סמנכ"ל שיווק של קבוצת אופטימום, אשר מציגה מערכת תצוגה עילית לטכנאים ואנשי שירות ותחזוקה.



במקום לא נראו נציגים רשמיים של משרד הביטחון או של חיל האוויר. בצה"ל קיים חשש ממעצרים של קצינים ובכירים מחיל האוויר בבריטניה, בעקבות מבצע "עופרת יצוקה". מי שעוד נעדר הוא מנכ"ל אל על ומפקד חיל האוויר לשעבר, אליעזר שקדי, החושש אף הוא ממעצר עם הגיעו לבריטניה, בגלל תפקידו במבצע בעזה. את אל על מייצגת משלחת בראשותו של סמנכ"ל התחזוקה, שמואל קוזי.



בעקבות כך שקדי, מנכ"ל חברת התעופה הגדולה בישראל, לא יזכה לראות במו עיניו את מטוס הבואינג 787 דרימליינר, אשר נחשף לראשונה בסלון, וממנו הוזמנו כבר יותר מ-1,000 מטוסים. חברת ארקיע הזמינה שני מטוסים כאלה כולל אופציה לשניים נוספים, ורפי נקש, אחד מהבעלים, והמנכ"ל, גד טפר, הגיעו לסלון וזכו לעלות על ה-787.



גם מנכ"ל חברת התעופה רויאל ג'ורדנייאן הירדנית, חוסיין דאבאס, נחת בכנס ולתם על הסכם לרכישת שלושה מטוסי 787, בנוסף לשמונה שכבר נרכשו.



בחברת אל על סירבו אתמול להגיב לעניין אי נסיעתו של שקדי. מדובר צה"ל נמסר: "השתתפות נציגי חיל האוויר בתערוכות ובמפגשים בינלאומיים ברחבי העולם נבחנת בהתאם למגוון שיקולים לרבות תוכן הוועידה, עלות כלכלית וכדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully