וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזמי הסלולר החדשים: "נתחרה ישירות על הלחם והחמאה של המפעילות"

מאת אמיתי זיו

21.7.2010 / 7:04

מיזם ה-MVNO של T2T צפוי לפנות ללקוחות הסלולר הכבדים - ולא רק ללקוחות המחפשים מחיר נמוך. "נייצר אלטרנטיבה בחשיבה, באריזה ובתמחור", אומרים היזמים



>> לפני כמה ימים הופתע שוק התקשורת לשמוע שם חדש - t2t קומיוניקיישנס. משרד התקשורת הוציא הודעה שחברה תחת השם הזה הגישה בקשה לרישיון מפעילת סלולר וירטואלית, המכונה mvno. מאחורי t2t עומדים יזמים צעירים ואלמוניים יחסית - שנחשפים כאן בראשונה.



בשונה מכל החברות האחרות, כמו חברת הדואר והמשביר לצרכן, שפנו למשרד התקשורת בבקשה לקבלת רישיון, t2t היא חברה דלת אמצעים יחסית. אם אכן היא תצליח להיכנס לשוק הסלולר הישראלי, יהווה הדבר הצלחה עבור משרד התקשורת, שמנסה בשנה האחרונה להוריד את חסמי הכניסה לענף. התקווה היא כי חברות יזמיות כמו t2t יציגו מודלים עסקיים חדשים בשוק הסלולר המקומי ויפיחו בו את התחרות הנדרשת.

הרוח החיה מאחורי החברה הוא חגי אריאל, שמדגיש כי ה-mvno שמקימה החברה לא ישחק במגרש כרטיסי החיוג וה-low cost: "אני מכיר היטב את שוק כרטיסי החיוג. ומניסיון אני יודע שלמכור דקות זה לרדת לתחתית ופונה לאוכלוסייה שאין בה נאמנות לקוח. במגרש הזה קשה גם לבדל את עצמך. אנחנו מתכוונים להביא משהו ייחודי גם אם זה אומר שלא נוכל לשרת 20% מהלקוחות. פיתחנו מודל עסקי שיכול להצליח ואנחנו מתכוונים לפתח תחרות ישירה על הלחם והחמאה של המפעילות.



"לא טוב לצרכנים שיהיו חמש חברות mvno שישחקו רק בזירת המחיר, זה לא מספיק. נייצר אלטרנטיבה בחשיבה, באריזה ובתמחור. הלקוחות הגדולים הם שמניעים את התחרות".



פגיעה בהכנסות של חברות הסלול



שותף שני ב-t2t הוא שי חכשור, הבעלים של רשת החנויות gomobile, אחת החנויות המוכרות בתחום השיווק של מכשירי טלפון סלולריים שלא דרך מפעילות הסלולר.



האם בכוונת החברה להשתמש ב-gomobile בתור פלטפורמה למכירת מכשירים?



חכשור: "הלקוח יוכל לקנות את המכשיר איפה שהוא רוצה. יבוא אלינו ונתאים את המכשי לרשת, נפתח לו את נעילת ה-sim, ניתן לו תמיכה ושירותי מעבדה". מדברי חכשור אפשר להבין ש-t2t תתמקד בשיווק תוכניות בכרטיסי sim בלבד, בלי מכשירים.



ל-gomobile יש כיום סניפים בראשון לציון ובתל אביב, וכחלק מההתקדמות להשקת mvno החברה מתכוונת לפתוח סניפים נוספים בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע.



אין זה סוד שמפעילות הסלולר אינן אוהבות, בלשון המעטה, את החנויות העצמאיות שמשווקות טלפונים סלולריים, שכן הן פוגעות בהכנסות של חברות הסלולר ממכירת מכשירים. חברות הסלולר גם משתמשות במכירת המכשירים כאמצעי לקשור את הלקוחות לשירותיהם לתקופה ארוכה יחסית של 36 חודשים.



התמחות בסחר בינלאומי בדקות שיחה



אריאל התחיל את דרכו המקצועית בשנות ה-90 כמהנדס תוכנה באינטל, וב-95' עבר לעמק הסיליקון בקליפורניה. מאוחר יותר, יחד עם כמה שותפים הוא הקים את חברת דיירקטו, לסחר בינלאומי בדקות שיחה (hubbing). החברה סיפקה שירותים סיטוניים לחברות תקשורת אחרות וכן הקימה פעילות קמעונית במקסיקו לשיחות בינלאומיות, ולבסוף הקימה פעילות mvno בארה"ב עבור מהגרים מקסיקנים. בשיאה העסיקה החברה 300 איש והיתה אחראית לכ-10% מתעבורת הדקות הנכנסות למקסיקו.



אריאל חזר לישראל ב-2003, והמשיך לעבוד בחברה בשלט רחוק, כעבור שש שנים הוא מכר את חלקו בדירקטור לשותפיו. "פגשתי את שי חשכור כשבאתי לקנות אצלו טלפון, ובישראל אי אפשר לעשות כלום בלי חוכמת הרחוב שיש לשי", אומר אריאל.



שותף שלישי במיזם, הוא חנן אסייג, שמחזיק ב-50% מגרעין השליטה בחברת כלנית והוא השותף המימוני במיזם, למרות שהחברה נמצאת בשלבים של גיוס מימון נוסף.



כמה השקעות וזמן יידרשו מכם להקמת המיזם?



"עד כה רק תאגידים וחברות ציבוריות ביקשו רישיון mvno", אומר אריאל, "אנחנו נקים את mvno עם תשתיות עצמאיות ויודעים לעשות את זה באופן מינימלי, בהשקעות של פחות מ-5 מיליון דולר, לא נקנה מה שאנחנו לא צריכים ולא נפיל עלויות על הלקוח. להערכתי תוך שנה נוכל להשיק את הפעילות".



כשחקן קטן, חברות הסלולר עשויות שלא להציע לכם מחיר טוב לדקה?



אריאל: "אולי יהיו לנו מעט לקוחות אבל יהיה להם נפח דקות גדול מאוד. אנחנו לא נייצר פחות טראפיק מחברות כמו המשביר לצרכן ולכן נקבל את אותו מחיר לדקה, למרות שאנחנו מניחים שהמפעילות יעשו הכל בהתחלה כדי לא למכור דקות".



"ההערכה היא שבסוף נקנה את הדקה במחיר של 8-12 אגורות, ובמחיר הזה יש בהחלט ביזנס קייס", מסכם חכשור.



-



mvno מפעיל סלולר וירטואלי. מדובר במפעיל סלולר לכל דבר המשתמש ברשת האנטנות של מפעילים אחרים



סלקום רוצה את העובדים הזרים: תשווק שיחות לחו"ל בכרטיסי טוקמן



>> סלקום מתכוונת להרחיב את נתח השוק שלה בקרב ציבור העובדים הזרים. בשבועות האחרונים מנהלת החברה משא ומתן עם כל ספקיות השיחות לחו"ל לצורך מהלך שיווקי שמיועד לאוכלוסייה זו.



העובדים הזרים בישראל רוכשים כרטיסי חיוג לחו"ל שמשווקות חברות השיחות הבינלאומיות: בזק בינלאומי, 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל. סלקום מתכננת שכל כרטיס כזה יימכר עם דקות חינם במסלול הטוקמן של סלקום (מסלול הפרי-פייד) לשיחות סלולריות בתוך ישראל.



בכדי ליהנות מההטבה יצטרך הלקוח להפעיל חשבון טוקמן בסלקום.



מדובר בשוק שבו הצרכנים אדישים למותג ורגישים רק למחיר. שוק כרטיסי החיוג הסלולריים בישראל מגלגל כ-1.5 מיליארד שקל בשנה, עם כ-1.7 מיליון לקוחות. מרבית לקוחות כרטיסי החיוג הם עובדים זרים, פלסטינים ומעוטי יכולת שאין ברשותם כרטיס אשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully