וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש איפקס גייסה יותר מחצי מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2010

נועם בר

21.7.2010 / 7:04

פסגות פדה 817 מיליון שקל מתחילת השנה; בחודשיים שבהם ספגה קהל מהורדת דירוג של בנק לאומי, היא הציגה עלייה בפדיונות



>> ענף הגמל איבד 580 מיליון שקל מהנכסים המנוהלים בו במחצית הראשונה של 2010. מלבד חמישה גופים - דש, ילין לפידות, אי.בי.אי, מנורה ואנליסט - כל החברות בענף פדו במחצית הראשונה של השנה. את הפדיונות מוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות, שהיקף הפדיונות ממנו הגיע בסוף יוני ל-817 מיליון שקל - יותר מפי שלושה משפדה מיטב, הגוף הבא אחריו בהיקפי הפדיונות מתחילת 2010.



מהעבר השני של ענף הגמל מוביל את המגייסות בענף הגמל בית ההשקעות דש איפקס, בניהולם של קובי לוינסון, עידו נויברגר וויקטור שמריך, עם גיוסים עקביים שהסתכמו ב-550 מיליון שקל מתחילת השנה. אחרי דש איפקס נמצאים במגייסים של 2010 בתי ההשקעות ילין לפידות ואי.בי.אי עם גיוסים של 273 ו-244 מיליון שקל בהתאמה.

בבדיקת המגזרים המרכיבים את ענף הגמל, המשיכו קופות התגמולים להיות עקב האכילס של הענף, כשפדו ביוני 302 מיליון שקל ומתחילת השנה 1.66 מיליארד שקל. מהצד השני איזן את הפדיונות מגזר קרנות ההשתלמות, שגייס 282 מיליון שקל ביוני ו-1.5 מיליארד שקל מתחילת 2010. בדומה לקופות התגמולים, סובלות מרגולציה הקופות המרכזיות לפיצויים, הסגורות זה שנתיים למצטרפים חדשים. הן פדו במחצית הראשונה של השנה 454 מיליון שקל.



לאומי הוריד דירוג לקהל - והפדיונות עלו



קרן ההשתלמות קהל הגדולה בישראל, המנוהלת במגדל שוקי הון, סבלה בחודשיים האחרונים מהורדת דירוג של בנק לאומי, שגם מתפעל את הקרן. בלאומי החליטו לפני חודשיים להגדיר נכסי חוב לא סחירים מסוימים שמחזיקים בקהל כנכסי סיכון הפוגעים בדירוג הקופה והורידו לקהל את הדירוג מ-b לדירוג c, הנחשב לנמוך ביותר.



בינתיים, לקראת אמצע יוני, החזירו בלאומי את הדירוג לקהל ל-b. מנתוני הפדיונות של קהל לחודשים האחרונים, ניתן לראות עלייה של כ-66% בפדיונות במאי ויוני ביחס למארס ואפריל.



עם זאת, אפיק השיווק העיקרי של קהל הוא סוכני הביטוח ולא היועצים בבנקים, כך שלא בטוח שהורדת הדירוג היא ההסבר לפדיונות. מתחילת 2010 נפדו מקהל 309 מיליון שקל.



הקופות בניהול אישי מדשדשות



בגזרת הקופות בניהול אישי, קופות ira, שאיפשר האוצר בסוף 2009 לחברות הגמל להפעיל, מסתמנת הדס ארזים כחברה היחידה שמצליחה בינתיים למנף את האפשרות החדשה שנתן האוצר לחוסכים לנהל בעצמם את הכסף על ידם או על ידי מנהל השקעות שהם מכירים. מאז הפעילה הדס ארזים את האפשרות לקופות בניהול אישי גויסו לקופות האלו 33 מיליון שקל, מתוכם 13 מיליון שקל ביוני.



לעומתה, מיטב שגם פתחה קופות בניהול אישי, אינה מצליחה בינתיים לגייס דרכן. ביוני נפדו מהקופות האלו 3.2 מיליון שקל, כמחצית הכסף שהיה בהם. מיטב סובלת מבעיות תפעוליות שעורמים עליה הבנקים השונים שעמם היא עובדת, כשמסיבות משפטיות שונות הם מעכבים את ההעמדה של שירותי התפעול שיאפשרו ניהול של קופות גמל גם לא בידי חברות הגמל.



בשבועות האחרונים פתר הבנק הבינלאומי את הבעיה שהגבילה אותו. הבנקים האחרים עדיין מנסים להתמודד עם הבעיה. במיטב מצפים בחודשים הקרובים להתחיל לשווק את הקופות מחדש. מאידך, בהדס ארזים מתפעלים את הקופות האישיות דרך בנק מזרחי טפחות בו נפתרו הבעיות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully