וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי פרטנרס השקיעה 40 מיליון שקל בטאואר ויז'ן

מיכאל רוכוורגר

21.7.2010 / 7:04



>> לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, סיכמה השבוע על השקעה חדשה. החברה השקיעה כ-10 מיליון דולר (כמעט 39 מיליון שקל) תמורת הקצאה של 2.5% מהון המניות של חברת טאואר ויז'ן הפרטית לפי שווי חברה של 405 מיליון דולר (אחרי הכסף). מנהל ההשקעות הראשי של לאומי פרטנרס הוא ירון בלוך.

בכך לאומי פרטנרס היתה למעשה המשקיע האחרון בסבב הגיוס הנוכחי של טאואר ויז'ן, שבו גייסה החברה 190 מיליון דולר. המשקיע העיקרי בגיוס היה קרן השקעות פרטיות (פרייבט אקוויטי) האמריקאית quadrangle group המנהלת נכסים בהיקף של כ-6 מיליארד דולר). הקרן האמריקאית השקיעה בטאואר ויז'ן 125 מיליון דולר. גם גופים מוסדיים ישראליים, ובהם הראל ומגדל שוקי הון, השתתפו בגיוס.



חברת טאואר ויז'ן הפרטית הוקמה ב-2006 בידי האחים משה ואלי שושן. היא עוסקת בפיתוח, הפעלה, תחזוקה, ניהול והחכרה של תשתיות פסיביות לרשתות סלולריות ולרשתות אחרות בהודו. בנוסף, היא בונה במדינה זו מגדלי תקשורת בעבור כל המפעילים הסלולריים הפעילים בה. היא מעסיקה כ-900 עובדים.



עם המשקיעים המרכזיים בטאואר ויז'ן נמנית חברת ג'רביניה, המוחזקת ב-35% בידי מבטח שמיר, ופועלת בהודו בתחומי נדל"ן, מלונאות ותקשורת. איתן רף, המסיים היום את הקדנציה של 15 שנה כיו"ר בנק לאומי ועד לפני כמה חודשים היה יו"ר לאומי פרטנרס, צפוי להתמנות בתקופה הקרובה ליו"ר ג'רביניה. ג'רביניה תיכננה בעבר לבצע הנפקת מניות בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של 100-200 מיליון דולר.



ביולי 2007 השקיעה מבטח שמיר באמצעות ג'רביניה כ-15 מיליון דולר בטאואר ויז'ן, לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר, וקיבלה כ-15% מהמניות. קרן rp בניהולו של רפי ברבר השקיעה סכום זהה ואחזקותיה דוללו בעקבות גיוסים נוספים. בינואר 2008 השקיעה ג'רביניה 4.75 מיליון דולר נוספים, והעלתה את האחזקה לכ-20%. בעקבות הגיוס האחרון דוללו אחזקותיה של מבטח שמיר בטאואר ויז'ן ל-10.8%, אך היא הגדילה חזרה את אחזקותיה באמצעות רכישה של 8% מ-rp תמורת 8 מיליון דולר.



בעבור לאומי פרטנרס - המשקיעה בין השאר בקרנות פרייבט אקוויטי ובמניות של חברות כמו פרטנר (4.99%), סופר-פארם (18%), אלקטרה מוצרי צריכה (10%) וקרן טנא - מדובר בהשקעה ישירה ראשונה בחברה כלשהי הפועלת בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully