וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע של משלמי המסים בארה"ב למגזר הפיננסי עלה ב-23% בשנה האחרונה ל-3.7 טריליון דולר

רויטרס

21.7.2010 / 9:07

דו"ח המפקח על ה-TARP: העלייה בהוצאות - בשל תמיכת הממשל בפאני מיי ופרדי מאק וסיוע לרוכשי בתים



התחייבויות הנוגעות לשוק הדיור ניפחו את סכום הסיוע של משלמי המסים בארה"ב למערכת הפיננסית ב-700 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ל-3.7 טריליון דולר - כך עולה מדו"ח המפקח מטעם הממשל על תוכניות הסיוע למגזר הפיננסי.



המפקח המיוחד לתוכנית לחילוץ המגזר הפיננסי (tarp), ניל ברופסקי, אמר כי העלייה היתה בעיקר בשל התחייבות הממשל לתמוך בענקית המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק, ולערוב ליותר משכנתאות על מנת לעודד את שוק הדיור.



"אכן, סכום הסיוע הפדרלי למערכת הפיננסית של ארה"ב למעשה גדל ביותר מ-23% במהלך השנה החולפת, מ-3 טריליון דולר ל-3.7 טריליון דולר, על אף שהמשבר הבנקאי, ברוב המובנים, נסוג מהשלבים החמורים יותר שלו", כתב ברופסקי בדו"ח, אשר נודע לשנה שהסתיימה ביוני 2010.



הסכום כולל תוכניות של הבנק הפדרלי וערבויות גדולות לנכסים, כולל הגנת התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (fdic) על פיקדונותיהם של בנקים. התחייבויות כגון אלה סייעו להגדיל את הסכום, למרות סיומן של תוכניות תמריצים, והעובדה שהבנקים החזירו את כספי הסיוע שקיבלו.



ברופסקי מתח ביקורת בדו"ח על מאמצי משרד האוצר לעודד את שוק הדיור, ואמר כי תוכניתו להפחית את תשלומי המשכנתא החודשיים לבעלי בתים המצויים בקשיים זוכה לשיעורי השתתפות "אנמיים", ולא הצליחה להוריד באופן משמעותי את היקף עיקולי הבתים. לדבריו, משרד האוצר סירב לבקשתו החוזרת ונשנית להכריז על יעדים אפקטיביים יותר לתוכנית המשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully