וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון ישראלים רוצים מפעיל סלולרי חדש

אמיתי זיו

21.7.2010 / 11:30

מסקר שביצעה המועצה לצרכנות עולה, כי במידה וייכנס מפעיל סלולר חדש לשוק, יעברו אליו מיליון צרכנים פרטיים. מה הסיבה העיקרית שלהם? המחיר הגבוה אותו הם משלמים כיום

מסקר שבוצע בימים האחרונים עבור המועצה הישראלית לצרכנות על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, עולה כי אם ייכנס מפעיל סלולר חדש לשוק, ירצו לעבור אליו מיליון צרכנים לקוחות פרטיים (שלא הצטרפו לחברת סלולר דרך מקום העבודה). 54% אמרו כי הסיבה העיקרית למעבר האפשרי הוא המחיר הגבוה אותו הם משלמים כיום.

מהמועצה לצרכנות נמסר כי "פער המחירים הגבוה שבין המגזר העסקי לפרטי נגרם מהתחרות הערה הקיימת במגזר העסקי, הגורמת לחברות הסלולר להציע למגזר זה תעריפים מוזלים. לעומתו, המגזר הפרטי, בו לא מתקיימת תחרות, הוא לקוח שבוי בידיהן של חברות הסלולר, המנצלות את העדר כוח המיקוח שלו, וגובות ממנו מחיר גבוה. הנתונים המתפרסמים מעת לעת בנושא השוואת תעריפים בין המגזר הפרטי לעסקי מעלים חשש כי המגזר הפרטי מסבסד את המגזר העסקי. דמי הקישוריות המנופחים הנהוגים כיום (פי שישה מעלות קישור גומלין בין הרשתות כפי שפורסם בדו"ח NERA) אינם אלא אמצעי לסבסוד צולב בין המגזר הפרטי למגזר העסקי. רמת תעריפי הקישוריות מהווה תמריץ שלילי עבור מפעילים חדשים או קטנים, שכן רוב השיחות אצל מפעיל חדש/קטן הן שיחות מחוץ לרשת, מכאן המשקל הרב של דמי הקישוריות בקביעת התעריפים".


בעבר ביצעה המועצה לצרכנות סקר שבדק את מידת שביעות הרצון של צרכנים מן התאגידים נותני השירות בתחומי המשק השונים, וגילה כי חוסר שביעות הרצון הגדול ביותר הוא מחברות הסלולר.

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות אמר כי "הפחתה משמעותית של דמי הקישוריות היא תנאי חיוני לפתיחת שוק הסלולר לכניסתם של מפעילים חדשים". עוד מוסר פלג כי "רמת תעריפי השיחות וההודעות במגזר העסקי ביחס למגזר הפרטי מעלה כי עיקר הנטל של דמי הקישוריות מוטל על ציבור הצרכנים הפרטיים, זו סיבה נוספת לצורך הדחוף בהתערבות רגולטורית בנושא זה. רמת הקישוריות הגבוהה מנציחה את שיעבוד הצרכנים לחברות הסלולר ולתשלומים הגבוהים הנגבים מהם ועל משרד התקשורת לפעול לריסונה הדרמטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully