וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מתחילה לסקר את חברות הגז: "אבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה נסחרות במחירים הוגנים"

ליאור זנו

21.7.2010 / 11:15

המלצת פסגות לישראמקו עולה ל"קנייה" במחיר יעד גבוה ב-20% ממחירה בשוק



"לטעמנו, , והחברה האם נסחרים במחירים הוגנים המייצגים את הפוטנציאל המשמעותי הטמון בפיתוח שדות הגז תמר ודלית, המשך הגידול בביקושים לגז טבעי במשק ובאיתור תגלית מסחרית מהותית בפרוספקט לוויתן", כך כותב הבוקר טל שיריזלי, ממחלקת המחקר sell side של בית ההשקעות פסגותומתחילים לסקר לראשונה את החברות מקבוצת תשובה עם המלצת "תשואת שוק".



מחיר היעד שמעניקה פסגות לדלק קידוחים עומד על 10.37 שקל, גבוה ב-2% ממחירה בשוק, מחיר היעד למניית אבנר עומד על 1.83 שקלים - נמוך ב-1% ממחירה בבורסה. מחיר היעד לדלק אנרגיה עומד על 970 שקל - נמוך ב-3% ממחיר של 1,000 שקל למניה בו היא נסחרת היום.



"אין לשכוח גם את אי הודאות הכרוכה במועד תחילת ההפקה, תעריפים, אופן ועלויות הפיתוח הסופיות של תמר, גובה התמלוגים וכן את הסיכון הכרוך באכזבה בלווייתן, גורמים אשר התפתחות שלילית בהם תוביל לפגיעה בשווי המאגרים וכפועל יוצא בשווי השותפויות." מוסיפים בפסגות.



שווי שלוש החברות נגזר בעיקר מאחזקותיהם ב"ים תטיס" הפעיל, "תמר" המוכח ופרוספקט "לויתן". בפסגות מתמחרים את אחזקות שלוש החברות בשלושת הקידוחים הימיים: לים תטיס הם מעניקים שווי של 1.7 מיליארד דולר, לתמר שווי של 6.1 מיליארד דולר, ואילו ללוויתן, בתחשיב הסבירות של 50% למציאת גז או נפט במבנה - ב-1.86 מיליארד דולר.



בפסגות אומרים כי "לתוצאות קידוח האקספלורציה בפרוספקט לווייתן צפויות להיות השלכות דרמטיות על תמחור המניות. הצלחה תוביל לעדכון משמעותי כלפי מעלה של מחירי היעד ואילו כישלון להורדה.







על רקע עדכון הערכת השווי לפרויקט תמר, מניית ישראמקו, השותפה הגדולה ב"תמר" (28%), דווקא מקבלת מפסגות העלאת המלצה מ"תשואת שוק" ל"קנייה" ומחיר היעד שלה נקבע על 59 אגורות - גבוה ב-20% ממחירה בשוק.



עם זאת, מוסיפים בפסגות כי "בהערכת השווי לא ניתן ביטוי לפוטנציאל לתגליות גז אפשריות במבנים גיאולוגים אשר זוהו במסגרת הסקר התלת-מימדי שנערך בשטח רציו-ים, לרבות לאפשרות גילוי עתודות נפט. הממצאים מעידים על פוטנציאל להצפת ערך נוספת בעתיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully