וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על רעש המטוסים; עיריית מודיעין עתרה לבג"ץ כנגד טיסות לילה העוברות בשטחה

זוהר בלומנקרנץ

21.7.2010 / 11:55

העותרים טוענים: "העיר נבנתה מחוץ לכל נתיב טיסה אפשרי מותר"



התחדש המאבק על רעש המטוסים: עיריית מודיעין-רעות-מכבים עתרה היום (רביעי) לבג"ץ בעניין טיסות נמוכות ובלתי הכרחיות אשר עוברות בגובה נמוך מעל העיר בשעות הלילה, בניגוד לחוק. העתירה הוגשה נגד שר התחבורה, השר להגנת הסביבה, שר הפנים, מנהל רשות התעופה האזרחית ומנכ"ל רשות שדות התעופה.



מהעתירה עולה, כי "באחרונה, בניגוד למותר בחוק ובניגוד להבטחות מפורשות ואף בניגוד לתצהירים קודמים שניתנו על ידי רשויות התעופה בבג"ץ, הועבר נתיב הטיסה בגישה לנחיתה לנתב"ג אל מעל העיר מודיעין, בגובה של כ-400 מטר. מדי לילה עוברות עשרות טיסות בגובה נמוך מעל העיר ומונעות שינה מתושביה, אשר מורגלים, בניגוד לשאר תושבי דן, לשקט מופתי בלילות. בשונה משאר ערי גוש דן, העיר נבנתה מחוץ לכל נתיב טיסה אפשרי מותר, כך שמדובר בשינוי סטטוס קיצוני ובלתי חוקי".



בעתירה שהוגשה על ידי צוות עורכי דין ממשרדי עו"ד צבי אגמון, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני והיועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ טוכלר, מובהר כי טיסות לילה אלה, "אינן נדרשות כלל אף בתקופת השיפוץ לצרכי בטיחות", וכי מדובר "בשיקולי נוחות בלבד של רשות שדות התעופה". אלה מבוצעות, "בניגוד להבטחות שניתנו על ידה, בניגוד לעמדה המקצועית של השר להגנת הסביבה, וחמור מכל - בניגוד לתצהירים קודמים שניתנו על ידה לבג"ץ".



העותרת חזרה והדגישה בעתירתה, כי "אין בעתירה כדי לפגוע כהוא זה בבטיחות הטיסה או בקצב שיפוצי המסלולים בנתב"ג אלא רק לוודא שתהא התחשבות מינימלית בתושבי העיר, ולוודא שאם ייגרם לתושבים סבל, יהא זה רק במצב של אין ברירה ובמידה הנדרשת, מה שלא מתקיים כרגע".



בג"ץ הוציא באחרונה צו ביניים כנגד רשות שדות התעופה בעתירה דומה שהוגשה על ידי הערים חולון וראשון לציון. פרוייקט שידרוג מערך המסלולים נועד לשפר את הבטיחות בנתב"ג. החל מ-1 ביוני בו התחיל שלב א' של הפרוייקט ונסגר לפעילות מסלול 08-26 (כל הפעילות מתקיימת רק על מסלול אחד בלבד אחר 12-30 ז.ב.) ערוך נתב"ג לטיסות בלילה; מועדי ההמראות נקבעים בהתאם לביקושים, לצרכים וליכולות של נתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully