וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של איטליה: פעילות הלבנת הכספים של המאפיה התגברה עקב מחנק האשראי

סוכנויות הידיעות

21.7.2010 / 11:55

הבנק המרכזי זיהה 15 אלף עסקות חשודות במחצית הראשונה של 2010: עלייה של 52% לעומת התקופה המקבילה אשתקד



המאפיה הגבירה את פעילות הלבנת הכספים באיטליה, לאחר שמחנק האשראי גרם לבנקים להפסיק להלוות, והותיר חלל שמילאו כספי הפשע המאורגן, כך אמר היום הבנק המרכזי של איטליה.



"המשבר הכלכלי הביא לשגשוג בפשע המאורגן, משום שהגישה לאשראי נהפכה לקשה יותר", אמרה אנה מריה טרנטולה בכירה בבנק המרכזי, בראיון לבלומברג. "מי שיש לו סכומי כסף גדולים, כמו ארגוני פשע, יכול לבצע השקעות שנחשבות לבלתי אפשריות עבור אחרים. כיום הם כבר יכולים להשקיע בעסקים חוקיים לגמרי".



חטיבת המודיעין הפיננסי של הבנק המרכזי של איטליה זיהתה 15 אלף עסקות חשודות במחצית הראשונה של 2010 - עלייה של 52% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ויותר מב-2008 כולה, לדברי טרנטולה, הממונה על הפיקוח הבנקאי.



כלכלת איטליה, שהיא הרביעית בגודלה באירופה, רשמה צמיחה שלילית של יותר מ-5% בשנה שעברה, והבנק המרכזי צופה צמיחה של 1% ב-2010. האטה נרשמה בקצב הלוואות הבנקים ב-2008 וב-2009. נגיד הבנק המרכזי של איטליה, מריו דרגי, אמר בשבוע שעבר כי "הביקוש לאשראי גדל אבל ישנו רושם שעבור עסקים רבים, ובמיוחד קטנים, הביקוש עדיין לא בא לגמרי על סיפוקו".



הכנסותיהן של קבוצות פשע מאורגן גדלו ב-4% ל-135 מיליארד יורו (174.6 מיליארד דולר) בשנה שעברה, לפי הערכת ארגון sos אימפרסה, הפועל נגד סחיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully