וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרת החוב של המגזר העסקי נותרה במאי ללא שינוי על 739 מיליארד שקל

טל לוי

21.7.2010 / 12:22

המגזר העסקי פרע בחודש מאי חובות בהיקף של 4 מיליארד שקלים אך החוב נותר בשל פיחות בשער החליפין



יתרת החוב של המגזר העסקי נותרה בחודש מאי ללא שינוי ועמדה על כ-739 מיליארדי ש"ח, כך לפי החטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל. יתרת החוב של המגזר העסקי נותרה בעינה על אף הפיחות בשער החליפין, וזאת עקב פירעונות נטו בחוב לבנקים ובחוב הסחיר בסך של 4 מיליארד שקל כל אחד. מתחילת השנה עלה החוב של המגזר העסקי ב-2.5 מיליארד שקל - 0.3%, בעיקר עקב נטילת הלוואות נטו מהבנקים ופיחות השקל מול הדולר בכ-1.4% בתקופה זו.



הנפקות אג"ח
בחודש יוני הנפיק הסקטור העסקי אג"ח בשווי של 2.8 מיליארד שקלים, מתוכן 2.4 באג"ח סחיר. סך ההנפקות בחודש יוני גבוה מממוצע ההנפקות החודשי בשנה האחרונה (2.2 מיליארדי ש"ח), וזאת לאחר שפל בהנפקות בחודש מאי. מתחילת שנת 2010 הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-11 מיליארדי ש"ח, רובן באג"ח סחירות בבורסה בת"א.



עלויות החוב
בחודש מאי לא השתנה הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות במגזר הלא צמוד, בשל עלייה דומה בריבית על הפיקדונות ובריבית על האשראי הלא צמוד.



בחודש מאי חלה עלייה של כ-0.3 נק אחוז במרווח בין תשואות אג"ח החברות (תל בונד 60) לבין תשואות אג"ח הממשלה לרמה של 2.04 נקודות אחוז, וזאת על רקע עליית הסיכון בשווקים הפיננסים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully