וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הרכבות של יוון מפסידה 3.8 מיליון דולר ביום

ניו יורק טיימס

21.7.2010 / 12:21

יוון מחפשת בימים אלה פתרונות למערכת הרכבות הלניק ריילווייס אשר חובותיה נערמו לכדי 13 מיליארד דולר



מערכת הרכבות של יוון בהפסדים עצומים: הלניק ריילווייס מפסידה 3 מיליון יורו (3.8 מיליון דולר) ליום. חובותיה נערמו לכדי 13 מיליארד דולר או 5% מהתמ"ג היווני.



בשנת 2009 הציעו הבנקים גולדמן סאקס ומורגן סטנלי לממשלת יוון תוכניות שונות לשינוי כולל של המערכת, אשר כללו בין היתר רעיונות כמו פיטוריהם של 7,000 עובדים ותשלום מחצית מחובות המערכת על ידי הממשלה.



ההצעות לא התקבלו, והן נדחקו במהירות למדפים. כעת, קרן המטבע הבינלאומית (imf) דורשת למצוא פתרון לנושא מערכת הרכבות. הקרן והאיחוד האירופי דורשים שחובותיה של מערכת הרכבות יכללו בין חובותיה של ממשלת יוון - דבר לו הסכימה הממשלה המקומית.



אנליסטים ביוון הציעו, בין היתר, שהלניק ריילווייס תסגור את מרבית קוי הנסיעות שלה, בעיקר באזור פלפונסוס ההררי, בו נהגי קטרים, המקבלים משכורת של 130 אלף דולר לשנה, נוהגים לעתים קרובות רכבות ריקות כמעט לגמרי.



הממשלה היוונית שוקלת למכור 49% מהמערכת לצרפת אשר דיווחה כי היא תשמח לבדוק את הנושא. ועדיין לא ברור כיצד מערכת הרכבות הצרפתית - שלה חובות גדולים גם ככה - תתמודד עם חובותיה והפסדיה של עמיתתה היוונית.



לפי הדו"חות הפיננסים המעודכנים ביותר שפורסמו, הליניק ריילווייס דיווחו על הפסד של למעלה ממיליארד דולר בשנת 2008, והכנסות של 253 מיליון דולר.



מצב פיננסי לא טוב אינו זר לרכבות באירופה. הכנסותיהן של רבות ממפעילות הרכבות באזור אינן גבוהות. הן נאלצות לשמור על מחירי הכרטיסים ברמה נמוכה יחסית בשל מדיניות סוציאלית, דבר אשר מכריח את החברות ללוות כספים גדולים בגיבוי הממשלות כדי להמשיך לפעול ואף להתרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully