וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בזק יוצא נגד חברות הסלולר

אמיתי זיו

21.7.2010 / 16:21

במסיבת עיתונאים חפוזה, תקף אבי גבאי את פרטנר ובעליה אילן בן דב: "ההתבטאויות של פרטנר הן ספין מכוער". גבאי הוסיף: "נשמח לתת לבן דב את הרגולציה על בזק"

"ההתבטאויות של פרטנר על בזק והשוק הקווי הן ספין, ואם יורשה לי ספין מכוער" - כך אמר היום מנכ"ל בזק אבי גבאי.

גבאי כינס מסיבת עיתונאים חפוזה על מנת להגיב להתקפה על בזק בשבועות האחרונים של פרטנר, ובמידה מסוימת של סלקום, כחלק מהקמפיין של חברות הסלולר נגד הורדת הקישוריות.

גבאי הסביר את מטרת תדריך העיתונאים: "פרטנר, גם בוועדת הכלכלה וגם במקומות אחרים, דיברו על הרווחים של בזק והרווחים מהקישוריות, וכמה אין רגולציה על בזק. שני יועצים ששילמו להם אומרים עכשיו את אותם דברים: ירון זליכה ודודי תדמור. הם לא עשו באמת עבודה שגילתה משהו חדש אלא אומרים את אותם דברים (כמו פרטנר, א"ז). זה המשיך עם הנאום של אילן בן דב בכנס התקשורת. המטרה היא לשסות את הרגולטור בבזק. בסופו של דבר אנחנו חושבים שזה לא רק פסול אלא גם חרב פיפיות שפוגעת בהן, כי רגולטור שלומד לעשות משהו - הוא עושה גם לאחרים. לדוגמה: בזמנו היתה מלחמה שבזק בינלאומי לא תהיה שחקן VOB. הם הצליחו, אבל הרגולטור למד ועכשיו הוא מונע MVNO משופרסל לפי אותו היגיון".

גבאי המשיך ודיבר על התחרות בשוק הקווי, שלטענתו הינה מספקת: "פרטנר התחילו לדבר על זה שבשוק הקווי אין תחרות. בטלפוניה יש 7 מתחרים ונתח השוק של בזק יורד באופן עקבי, ויש גם מעבר בין HOT לשחקני ה-VOB. יש פה הכי הרבה תחרות עם המחירים הכי נמוכים בעולם. האמירות האלו - אין להן שום סימוכין. בן דב גם אמר שהוא היה רוצה לקבל את הרגולציה של בזק - נשמח לתת לו, את פיקוח המחירים, את איסור שיווק החבילות ושכל מבצע עובר דרך הרגולטור".

על סלקום אמר גבאי: "סלקום עסוקים כל הזמן בתלונות על בזק לרגולטור - שולחים מכתב שבועי. הכנסות סלקום הם 150 מיליון שקל בשנה וזה בגלל שמגבילים את בזק בתחום ולא בגלל שסלקום יותר טובה". גבאי דאג לעקוץ את סלקום באומרו: "אנחנו מאפשרים VOB בלי הפרעה, לא תשמעו תלונה בנושא. אין לנו את המקרה של סלקום של חסימת לקוחות (שירות VOIP, א"ז). שומעים אמירות שבזק ו-HOT צריכים לתת את האינטרנט ב-50% הנחה לספקיות האינטרנט. למה? אין לנו השקעות? אין לנו הוצאות? הם רוצים לשלוח חשבונית במקומנו ללקוח ולקחת על הדרך 50%".

בסיכום דבריו אמר: "בשורה התחתונה זה נראה כאילו פרטנר שמה סעיף בתוכנית העסקית שבזק תעזור לממן את החובות (של בעל המניות, א"ז) ואנחנו לא מאמינים בזה. אנחנו מתכוונים להמשיך לתת שירות טוב ולא להיכנס לסוגיות שמנסים להכניס אותנו אליהם. לא היינו מגיבים אילולי זה היה רצף לא נגמר".

גבאי הגיב באופן עקיף לנאום הטרקטור של ראש הממשלה וליוזמה להכניס את חברת החשמל לתחום הקווי באומרו: "אנחנו בעד התחרות - לא תשמע אותנו מנסים להקטין תחרות. יש פה העצמה של פרויקט שספק אם יקרה תוך ניסיון להמעיט במה שאחרים עושים. ישראל היום נמצאת באחד המקומות המתקדמים בעולם למעט מדינות שבהם המדינה עצמה השקיעה בסיבים אופטיים. אם המדינה רוצה להשקיע בסיבים אופטיים - נשמח לקבל מהמדינה כסף לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully