וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

21.7.2010 / 16:37

המעו"ף עלה ב-1.5% לרמה של 1,110 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 1.4% ונסגר ברמה של 1,030 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-1.9% ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-1.4%

המסחר באחד העם ננעל במגמה חיובית לאחר שהתנהל לאורך היום בעליות שערים. זאת על רקע הסגירה החיובית אמש בוול סטריט, אשר נבעה מאופטימיות המשקיעים בעקבות הדו"חות הטובים מהתחזיות של החברות לרבעון השני 2010.

מדד תל אביב 25 עלה ב-1.5% ונסגר הבוקר ברמה של 1,110 נקודות. מדד תל אביב 100 הוסיף 1.4% ונסגר ברמה של 1,030 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-1.9% ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-1.4%. מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים מהרגיל, והתסכמו היום בכ-1.36 מיליארד שקל בלבד.

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד מקבוצת מיטב אמר: "הסיבה למחזורי המסחר הנמוכים, כשני שליש מהמחזור הממוצע בשלושה החודשים הראשונים של 2010, הינה חד משמעית: הזרים לא נמצאים באחד העם. השקעות זרות יצאו מהבורסה בישראל בעקבות מעבר של המשק ממועדון המדינות המתפתחות למועדון המפותחות, והכסף הגדול המיועד להשקעה עוד לא הגיע בחזרה". צור סבור כי משקיעים זרים עדיין לא מזהים את המשק המקומי כמתפתח באותה מידה כמו המדינות הוותיקות במועדון היוקרתי. גם אירועי המשט הטורקי הגבירו את החשש של הזרים אשר מעדיפים לשבת על הגדר בינתיים.

צור כותב כי למרות שבתקופה הקרובה צפויה תנודתיות רבה באפיק המנייתי, השוק ימשיך לחפש כיוון. רוב המשקיעים אינם צופים כי משבר נוסף בפתח. "המשקיעים מבינים שחלק מנתוני המקרו השליליים כבר מגולמים במחירי המניות, ושיפור קל בזירת המקרו יהווה זרז לכניסת הון רב שממתין בחוץ", אומר צור. החברות המדווחות בארה"ב עוקפות את תחזיות האנליסטים כבר רבעון שלישי ברציפות, הממשלות בעולם מפגינות נכונות להיות אקטיביות ולמנוע משברים וזאת כנגד המשך פרסום נתוני מקרו מאכזבים, מסכם צור.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב הצביעו, סמוך לשעת הסגירה בתל אביב, על המשך הסנטימנט החיובי מתחילת השבוע ועל פתיחה חיובית של עד 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully