וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות עולם: קידוח הנפט "מגד 5" - מסחרי

ליאור זנו

21.7.2010 / 17:24

החברה הודיעה כי אתר הקידוח ליד ראש העין מסוגל להפיק 470 חביות ליום. אנליסט: "התגלית המסחרית לא הופכת את ישראל למעצמת נפט יבשתית"

קידוח מגד 5 הפיק 3015 חביות במשך 189 שעות והוא נחשב למסחרי, כך הודיעה היום (רביעי) "גבעות עולם" עם סגירת המסחר למשקיעיה, בסיום מבחני ההפקה בקידוח שליד ראש העין. מדובר בקצב של כ-16 חביות לשעה, או כ-380 חביות ליממה. בנוסף, מעריכה השותפות כי הגז הנלווה לנפט יספק כמות שוות ערך של כ-90 חביות ליום. בסך הכל, מדובר בפוטנציאל כולל של כ-470 חביות ביממה.

"תוצאות מבחני ההפקה בהתאם לציפיות. בשבועות האחרונים ציפה השוק כי גבעות תכריז על קצב של כ-600-500 חביות ביממה", אמר אנליסט אנרגיה בשוק, והוסיף כי "אמנם מדובר בבאר מסחרית, שכלכלי להפיק אותה. מצד שני, זו עדיין לא מגה תגלית. התגלית המסחרית הזאת לא הופכת את ישראל למעצמת נפט יבשתית- חד משמעית".

גבעות מציינת כי הממצאים הועברו לניתוח מעמיק, וכי תוצאות סופיות צפויות להתקבל עד ה-15 באוגוסט וה-15 בספטמבר. "עדיין צריך לקבל כמה נתונים נוספית בכדי לקבל תמונה כללית על גודל המאגר כולו והפוטנציאל של השדה כולל", אמר האנליסט. "הנתון המעניין באמת הוא השורה התחתונה והיא נדחית ל-15 בספטמבר. אז יפורסמו הממצאים של כל המבנה של מגד. כרגע מדובר רק על כמה הם יכולים להפיק מהבאר. כרגע זה נחמד, מסחרי, אבל בהחלט לא תגלית משמעותית במונחים בינלאומיים. צריך לחכות לנתונים על המאגר בכללותו", הוסיף. "אני הייתי מצפה למימוש כבד במניה בתקופה הקרובה".

  • עוד באותו נושא:
  • מגד 5
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully