וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות השליטה במגל נמשכים: הדירקטוריון מסרב להצעת אופטקס

ניר צליק

21.7.2010 / 17:52

עם זאת, דירקטוריון מגל ידון עם קרן פלנוס בהשקעה בחברה



אחרי שקבוצת משקיעים אמריקאיים מקרנות דיקר, קלאו ופרסקוט, כתבו להנהלת מגל כי בידיהם שתי הצעות להשקעה בחברה בתנאים טובים מאלו שהציעה החברה לנייתי קירש, מגיב דירקטוריון החברה להצעות, ודוחה אחת מהן - את זאת של אופטקס היפאנית.



על פי הדירקטוריון, מאחר והצעת אופטקס מותנית בהחלפת חברי הדירקטוריון היא אינה רלוונטית, ואילו זו של קרן פלנוס מחייבת דיון עם הקרן בתנאי ההשקעה. לכן, החליט הדירקטוריון להביא לאסיפה הכללית את הצעתו המקורית של קירש.



עם זאת, מועצת המנהלים הנחתה את הנהלת החברה לפנות לקרן פלנוס לקבל הבהרות להצעתה. כמו כן, מועצת המנהלים מינתה את שני הדירקטורים החיצוניים כוועדה שתבחן את הפרטים, תבוא בדברים עם הקרן ותגיש המלצותיה למועצת המנהלים.



האסיפה הכללית כונסה בעקבות בקשתן של שלושת הקרנות, המחזיקות ב-17.8%, להחליף את חברי הדירקטוריון ואת ראשו, יעקב פרי, בעקבות התדרדרות מצב החברה.



בנוסף, על פי מכתב הדירקטוריון, החברה טוענת כי יואב שטרן, המבקש לתפוס את ראשות מגל אם אכן תצליח הקבוצה להדיח את הדירקטוריון הנוכחי באסיפה המיוחדת, הקליט עובדי חברה ובעל מניות וחברי דירקטוריון ללא ידיעתם, וכי היא רואה במעשים אלה ניסיון לפגוע בפעילות החברה.



ההצעה של קירש היא להשקיע 5 מיליון דולר בחברה כהלוואת גישור, כאשר הכסף יושב לו בהנפקת הזכויות, שצפויה להיות בגובה 15 מיליון דולר, אם זו תאושר באסיפת בעלי המניות באוגוסט, כשקירש התחייב לקחת בה חלק. מעשית, משקיעי החברה יבחרו בין החלפת הדירקטוריון לבין הצעתו של קירש.



על פי טענת הקרנות, הצעה זו היא בעייתית שכן היא תביא להנפקת מניות במחירי שפל, כאשר אלו הביאו הצעה נגדית מקרן פלנוס להלוואת גישור של 6 מיליון דולר, כאשר מאוחר יותר תקבל החברה מימון לטווח ארוך שלא יגרור הנפקת מניות. בנוסף, הביאו הקרנות הצעת השקעה מקרן אופטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully