וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירי ארה"ב מוותרים על האזרחות משיקולי מס: מספר המוותרים קפץ פי 3 ב-2009

סוכנויות הידיעות

21.7.2010 / 18:23

רשימת המתנה של 7 חודשים בשגרירות ארה"ב בלונדון למבקשים לוותר על אזרחות



מספר העשירים בעלי אזרחות ארה"ב שמוותרים על אזרחותם מטעמי מס הולך וגדל, ובמספר שגרירויות אמריקאיות בעולם ישנה רשימת המתנה של חודשים לטיפול בבקשות אלו, דיווח הבלוג "האפינגטון פוסט".



מספר האמריקאים המתגוררים מחוץ לארה"ב אשר ויתרו על אזרחותם האמריקאית זינק ל-743 בשנה שעברה - פי שלושה מאז בשנת 2008 - לפי דיווח העיתון "פייננשל טיימס" בסוף השבוע. העיתון ציין עוד כי רשימת ההמתנה בשגרירות ארה"ב בלונדון לטיפול בבקשות אזרחים לוותר אל אזרחותם היא כה ארוכה, עד כי המועד הפנוי הקרוב ביותר לפגישה בעניין הוא לחודש פברואר, לדברי עורכי דין ורואי חשבון. בקנדה, זינק מספר הבקשות שהגישו אזרחי ארה"ב המתגוררים במדינה ומבקשים לוותר על אזרחותם פי שבעה או שמונה, לדברי עורך הדין הקניד דיויד לספרנס, דיווח הפוסט.



מספר הבקשות לויתור על אזרחות אמנם בטל בשישים לעומת כשבעה מיליון אזרחי ארה"ב המתגוררים מחוץ לארצם, אולם משקף את חוסר שביעות הרצון הגוברת בקרב עשירים בעקבות מדיניות המיסוי של ממשל אובמה, לדברי מומחים, דיווח "האפינגטון פוסט". רבים מאלו שמבקשים לוותר את אזרחותם הם בעלי אזרחות כפולה אשר מתגוררים שנים רבות מחוץ לארה"ב, ציין הפוסט.



אזרחים אמריקאים עשירים מוותרים זה שנים על אזרחות ארה"ב משיקולי מס. כך למשל, ג'ון טמפלטון, חלוץ מגזר קרנות ההשקעה הגלובליות, ויתר על אזרחות ארה"ב כבר בשנת 1968. הוא הלך לעולמו בשנת 2008 באיי בהאמה בגיל 95. ג'ון דורנס, נכדו של מייסד ענקית המרקים קמפבל, אף הוא ויתר על אזרחות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully