וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויסמן מהכלא: זה לא שוק הון, זה שוק סירחון

שרון שפורר

21.7.2010 / 20:54

גיא ויסמן, המשנה לשעבר של מנכ"ל בית ההשקעות הראל, מדבר מהכלא לראשונה על מעילת הענק. "הרבה שחקנים בשוק הזה עובדים גם בהרבה חשבונות אחרים ומשתתפים ברווחים, וכשאתה עובד בסביבה כזו 19 שנים הפיתויים גדולים"

"אני לא קורא לזה שוק ההון - אני קורא לזה שוק הסרחון", כך אמר גיא ויסמן בראיון לכתב גיא פלג מערוץ 2 בראיון ששודר היום (רביעי) במסגרת מהדורת החדשות.

הראיון נערך בין כתלי הכלא, יותר משלוש שנים אחרי שהתפוצצה פרשת המעילה הענקית בהראל וכמה ימים אחרי שבית המשפט גזר על ויסמן, המשנה לשעבר של מנכ"ל בית ההשקעות הראל – עונש מאסר של 10 שנים וקנס של 750 אלף שקל.

העונש הוטל על ויסמן במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מיסוי וכלכלה וזאת אחרי שהודה והורשע בגניבה קבלת דבר במרמה בנסחבות מחמירות מרמה והפרת אמונים. הוא הודה כי קיבל במרמה בנסיבות מחמירות 82 מיליון שקל. ויסמן הפסיד סכום זה כתוצאה ממסחר באופציות מעו"ף בחשבונות של לקוחות חברת הראל.

בראיון ויסמן ישוב על כסא פלסטיק, מעשן מפעם לפעם סיגריה ואומר בנימה מעט מבודחת למרות הראיון הטעון - כי היה מעדיף לעטות עליו עכשיו מדים צהובים (ויסמן התכוון לצבעים הצהובים של מועדון הספורט מכבי ולא מדים כתומים כמו בכלא, ש.ש). בתחילת הראיון מספר ויסמן כי התחיל את דרכו בהראל ב-1988 אחרי ששוחרר מהצבא ועבד שם 19 שנה עד שהפרשה התפוצצה באפריל 2007. הוא מספר כי החל כמנהל חשבונות פשוט והתקדם לאט לאט עד שהפך תוך כמה שנים להיות חשב ומשנה למנכ"ל. לדבריו אין לו רקע אקדמאי ואפילו לא תעודת בגרות – אבל הוא היה כשרוני.

פלג שאל את ויסמן כיצד הפך לסיפור הצלחה – מה לדעתו היה הכשרון שלו. ויסמן השיב: "תראה, אם הגעתי למקום שהגעתי אליו היום, כנראה שאני לא עד כדי כך כשרוני כמו שמייחסים לי. בסך הכל אני חושב שהיה לי חוש מסחר לא רע בכלל ועובדה שהתקדמתי לאורך השנים, לא סתם קידמו אותי. אבל אני רואה בזה כשלון אישי שלי אם הגעתי למקום הזה".

בנוגע לההתרסקות שלו אמר ויסמן: "קשה מאוד להסביר את זה. צריך להבין, אולי אתה לא מכיר את ההתנהלות בשוק ההון. הרבה שחקנים בשוק הזה עובדים גם בהרבה חשבונות אחרים ומשתתפים ברווחים וכשאתה עובד בסביבה כזו 19 שנים הפיתויים גדולים ואני במסגרת העבודה שלי נדרשתי לא פעם ולא פעמיים להתערב במסחר לגבי לקוחות שנקלעו לגרעונות גדולים. זה עבד יפה, היו לי הצלחות עצומות גייסתי אלפי לקוחות לחברה ומה שקרה בארבע השנים האחרונות זה שזה לא עבד. נכשלתי. אני קורא לזה כשלון מקצועי".

ויסמן המשיך והסביר: "הגרעונות הלכו ותפחו והמטרה העיקרית שלי הפכה להחזיר כספים והפסדים לחברה. זה הסיפור. לא היתה פה מטרה קרימינלית או כוונת מעילה. אני לא טיפוס כזה. אני לא גנב, לא בא ממשפחה של גנבים. ההורים שלי עבדו בעבודה מכובדת, באתי ממשפחה מכובדת. פשוט נקלעתי לסיטואציה כזו שרציתי לשמר את השם שבניתי במשך 19 שנות עבודה.

(מחר יפרסם TheMarker את הראיון המלא שערך פלג עם ויסמן כולל קטעים שלא שודרו במהדורת החדשות של ערוץ 2).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully