וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה חתם על הרפורמה הפיננסית בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

21.7.2010 / 21:12

הנשיא חתם על הרפורמה הפיננסית המקיפה ביותר מאז השפל הכלכלי הגדול ואמר: "הרפורמה תסייע לעידוד חדשנות ותוודא שכל החברות כפופות לאותה מערכת חוקים"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אישר היום בחתימתו את הרפורמה ברגולציה הפיננסית המקיפה ביותר שידעה ארה"ב מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול. "רפורמה זו תסייע לעודד חדשנות, ולא תפגע בה", אמר אובמה בעת טקס חתימת אישורו של החוק. "היא נועדה לוודא שכולם יהיו כפופים לאותה מערכת חוקים, כדי שחברות יתחרו בתחום התמחור והאיכות, ולא באמצעות תכסיסים ומלכודות", אמר הנשיא.

אובמה ציין כי החוק החדש יספק את "ההגנה החזקה בהיסטוריה לצרכנים של מוצרים פיננסים", והוסיף כי הרפורמה תשים קץ למקרים שבהם משלמי המסים נאלצים לחלץ חברות פיננסים. עם זאת, הנשיא הוסיף כי ייתכן שיידרשו עוד שינויים והתאמות במערך הרגולטורי שנוצר בעקבות הרפורמה.

בשבוע שעבר, כמעט שנתיים לאחר שהבנקים הגדולים בארה"ב הביאו את המערכת הפיננסית העולמית אל סף קריסה וגררו את הכלכלה הגלובלית למיתון, אישר הסנאט את הרפורמה ברוב של 60 תומכים מול 39 מתנגדים. בית הנבחרים אישר עוד קודם לכן את החוק, אשר מטיל הגבלות חדשות על הבנקים, מגביר את השקיפות בשוק הנגזרים, יוצר מנגנון לפירוק חברות פיננסים שעלולות לאיים על יציבות המערכת כולה, מביא להקמת של רשות להגנת צרכנים בתחום הפיננסי, ומעניק למשקיעים השפעה רבה יותר על בחירת דירקטוריונים.

הרפורמה, אותה הוביל ממשל אובמה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, נועדה להדק את הפיקוח על רמת הסיכונים במגזר הבנקאי, כדי להימנע מחילוצים נוספים של מוסדות פיננסיים, לאפשר לרשויות להתמודד טוב יותר עם איומים ליציבות המערכת הפיננסית כולה ולחזק את המנגנונים להגנת הצרכנים הפיננסיים.

"מדובר בצעד חיובי בדרך לתיקון חלק מהנוהגים הגרועים ביותר, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא יצירת סוכנות להגנת הצרכנים הפיננסים", אמר בשבוע שעבר הכלכלן דין בייקר מהמרכז למדיניות ומחקר כלכלי (CEPR) לאחר אישור הרפורמה בסנאט. "עם זאת, החוק אינו משנה באופן בסיסי את הצורה בה וול סטריט עושה עסקים. החבר'ה האלה יצאו ממש בזול בהתחשב בנזק העצום שהם גרמו למדינה הזו".

הרפורמה כוללת גם גירסה מרוככת של "חוק וולקר", שנועד לאסור על בנקים מסחריים להשקיע או להחזיק בקרנות גידור ובחברות השקעה פרטית או לעסוק בפעילות מסחר בכספי הבנקים עצמם (נוסטרו), במטרה להפחית את חשיפתם לסיכונים. החוק גם כולל פשרה בתחום הפיקוח על שוק נגזרי האשראי, שגודלו 615 טריליון דולר ושעד לרפורמה הנוכחית לא היה נתון כלל תחת פיקוח רגולטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully