וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: בנק לאומי בוחר יו"ר חדש

שרון שפורר

22.7.2010 / 9:50

12 מחברי דירקטוריון הבנק הגדול בישראל צפויים לבחור הבוקר ביו"ר שיחליף את איתן רף, הפורש לאחר 15 שנה בתפקיד. המועמדים: אהוד שפירא, דוד ברודט ומשה דברת

היום צפוי להיבחר יו"ר הדירקטוריון של הבנק הגדול במדינה - בנק לאומי. 12 מתוך 15 חברי דירקטוריון הבנק (השלושה האחרים מתמודדים על התפקיד) יבחרו במחליף ליו"ר איתן רף, שפורש אחרי 15 שנה. המועמדים הם אהוד שפירא, משה דברת ודוד ברודט.

ברודט שימש בעבר מנכ"ל משרד האוצר והיה דירקטור בחברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, שבה מחזיק בנק לאומי בכ-20%. אהוד שפירא, לשעבר המשנה למנכ"ל בנק לאומי, יסיים היום רשמית את תפקידו כיו"ר חברת הביטוח הפניקס שבשליטת יצחק תשובה, ואילו משה דברת, ששימש בעבר מנכ"ל מרכז ההשקעות בתמ"ת, היה עד 2007 דירקטור בדיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר.

אחד מהשלושה יזכה בתפקיד היוקרתי של יו"ר בנק המחזיק בנתח של קרוב ל-30% ממערכת הבנקאות הישראלית, שעל פי דו"ח המפקח על הבנקים, סובלת מהיעדר תחרות מספקת. היקף פקדונות הציבור המנוהל בלאומי הוא כ-245 מיליארד שקל, והיקף האשראי לציבור שהעמיד הבנק הוא כ-208 מיליארד שקל.

הדירקטורים שיצביעו הם ראובן אדלר, ישראל גלעד, רמי גוזמן, ציפי גל-ים, אריה גנס, דורון כהן, מרים כץ, יעקב משעל, אפרים צדקה, צבי קורן, יואב נרדי ויהודה דרורי.

מנכ"לית הבנק זה 15 שנה היא גליה מאור, ובאחרונה אף העריך רף כי היא תמשיך לנהל אותו גם בשנתיים הקרובות. ללאומי כ-290 סניפים (נכון לסוף 2008), וזאת באמצעות שלושה בנקים המשתייכים לקבוצה - בנק לאומי לישראל, בנק לאומי למשכנתאות ובנק ערבי-ישראלי.

ב-2008, בעקבות המשבר שפקד את בנק הפועלים, נהפך לאומי לבנק הגדול במדינה על פי פרמטר של שווי שוק. כיום הוא נסחר בבורסה לפי שווי של 22 מיליארד שקל - גבוה בקרוב ל-5 מיליארד שקל מהשווי לפיו נסחר הפועלים.

לאומי הוא הבנק הגדול היחיד שהמדינה מחזיקה במניות שלו, לאחר שהלאימה אותן בעקבות פרשת ויסות מניות הבנקים. המדינה מחזיקה ב-11.5% ממניות הבנק, הנחשבות מניות שליטה. כבר כמה שנים שהמדינה רוצה להפריט את הבנק אך לא מצליחה לעשות זאת. שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע השבוע כי בכוונת המדינה למכור את מניות השליטה בקרוב. האוצר מתכנן להפריט את הבנק ללא מכירת גרעין שליטה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully