וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ששינסקי מתחילה בשמיעת עדויות; ארגוני חברה וסביבה: להעלות התמלוגים

אבי בר-אלי

22.7.2010 / 7:08



>> ועדת ששינסקי תחל ביום שלישי בשבוע הבא בשמיעת העמדות של הגורמים שביקשו להופיע בפניה, לאחר שפנתה לפני כחודש לציבור בקריאה כי יגיש את הערותיו לקראת גיבוש המדיניות החדשה. בעקבות פניות רבות העניקה הוועדה ארכה להגשת ההערות עד 22 ביולי, והודיעה כי תשקול לזמן חלק ממגישי המסמכים להציג את עמדתם בפניה.

הוועדה צפויה לדחות את מועד פרסום המלצותיה, שתוכנן במקור ל-15 באוגוסט, בכמה שבועות, במטרה לפרסמן בתחילת ספטמבר. לפי הערכות, יפורסמו ההמלצות בשלב זה לשימוע ציבורי בלבד, ורק לאחריו יובאו לדיון בממשלה. את משך תקופת השימוע הציבורי צפוי לקבוע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקלי), עו"ד אבי ליכט. לפיכך, צפויה הממשלה לאשר את המדיניות הפיסקלית החדשה רק לקראת סוף 2010.



לאחר עמותת אדם, טבע ודין, פנו אתמול אל לוועדה קבוצה של כ-20 ארגוני חברה וסביבה, בטענה כי שיעור התמלוגים הנוכחי מתגליות הגז נמוך מדי, "ומעורר חשש כי אזרחי ישראל היום ובעתיד, לא יזכו לתגמול הולם בגין משאב ציבורי נדיר זה".



עם הארגונים, שפנייתם רוכזה על ידי ארגון שתי"ל, נמנים הפורום הישראלי לאנרגיה, האגודה לצדק חלוקתי, מגמה ירוקה, שקיפות והקשת הדמוקרטית המזרחית. באחרונה נפגשו נציגי הארגונים גם עם מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור, ודרשו כי קבוצת ים-תטיס, שבבעלות דלק ונובל אנרג'י, תעביר 50% מהכנסות הקידוחים הנוכחיים למדינה, לטובת קרן ייעודית שתשקיע בפיתוח תשתיות חברתיות וסביבתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully