וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מחזיר את הפרוטקציוניזם הביטחוני

אורה קורן

22.7.2010 / 7:08

פתח לשחיתות



>> מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני כופה על התעשיות הביטחוניות מנגנון לוויסות המחקר והפיתוח והיצוא הביטחוניים, המזכיר התנהלות של משטרים אפלים והמנוגד לכלכלה החופשית ולתחרות בשוק הגלובלי.

שני הכללים החדשים שגובשו באחרונה צפויים להעצים את כוחו של משרד הביטחון ומנגד לסרס את המו"פ בתעשיות הביטחוניות ולשבש את היצוא הביטחוני, תוך מתן העדפה למקורבים ולאלה המתקשים להתמודד בשוק תחרותי - והכל תחת שיקולים הרחוקים מהעין הציבורית.



כך, לדוגמה, אם התעשייה האווירית (תע"א) תרצה להיכנס לתחום מצלמות הלוויין, יוכל שני לעצור אותה ולקבוע שלא תקבל ממנו אישור יצוא, אז לא כדאי לה להשקיע בתחום כלל. כך יוכל שני לעזור לאלביט לקדם את יצוא המצלמות מתוצרתה. אלביט תבין שאין לה תחרות ולא תשקיע את מירב מאמצי הפיתוח. למהנדסים של אלביט לא תהיה אפשרות לעבור למקום אחר ולשפר את שכרם ותע"א לא תפתח את יכולותיה.



הרקע להנחיות היה תחרות קשה בחו"ל בין התעשיות הישראליות, אך הפרוטקציוניזם הביטחוני שעליו הודיע שני יפגע בתחרות, ביזמות, בחדשנות וביצוא הביטחוני.



כשכל המשק מנסה להתנער מהמסורת המשחיתה של קשרי הון ושלטון, משרד הביטחון מבקש לחזור לשם בצעדי ענק. יש לעצור את החזרה לימים האפלים שבהם חילק השלטון עסקים למקורבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully