וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נפרד איתן רף מבנק לאומי

22.7.2010 / 11:30

רכיבה מוקדמת לאורך 10 קילומטרים בפארק הירקון, ארוחת צהריים איטלקית עם האישה ופרידה מהנהג - איתן רף, יו"ר בנק לאומי מזה 15 שנה מפנה את מקומו

את יומו האחרון כיו"ר בנק לאומי החל איתן רף כמו בכל יום עבודה ב-15 השנים האחרונות: הוא התעורר מוקדם ורכב על אופניו לאורך 10 קילומטר בשבילי פארק הירקון. לאחר מכן נפגש עם רעייתו חדי לארוחת צהריים במסעדת פרונטו האיטלקית, ומשם המשיך למשרדו.

רף ניצל את יומו האחרון במשרד בעיקר לאריזות אחרונות של חפציו האישיים. בשעה 13:00 הגיע ללשכה השחקן חיים טופול, ידידו האישי, שהביא לו במתנה ציור פורטרט שלו שצייר בעצמו, ובשעה 15:00 התקיימה ישיבת הדירקטוריון האחרונה בהרכבה הישן.

"הפקידה בוכה על כך שהוא עוזב"

לכבוד אירוע הפרידה של בנק לאומי ממנו, הכין בנו הצעיר גידי רף (38), יוצר ובמאי סדרת הדרמה המצליחה "חטופים", סרט פרידה מיוחד, בהשתתפות עשרות מרואיינים. הסרט הוקרן אמש בפני המוזמנים הרבים שהתקבצו במוזיאון תל אביב.

"ריאיינו עשרות קולגות, בני משפחה וחברים שמדברים על אבא", אומר רף הבן, "מהסרט מבינים איזה ספקטרום של עשייה ובכמה אנשים הוא נגע - מראש ממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ועד למגישת הקפה בבבנק, שבוכה על כך שהוא עוזב".

מי התראיינו לסרט?

"חברים טובים, ביניהם איתן ליפשיץ; המזכירה שלו אורנה; הנהג שלו במשך כל השנים, אפי; דוביק לאוטמן וכמובן גליה מאור. הם מתארים אדם שכולו לב ושכל שאכפת לו מהקהילה שבה הוא חי. הוא לא היה יו"ר מהבחינה המסורתית, יש בו משהו מאוד סוציאליסטי ולא קפיטליסטי".

אתה אומר בסרט משפט מאוד משעשע.

"כן, אני מספר שלפני 15 שנה משפחת רף השאילה לבנק את איתן, כשהבנק היה עדיין במקום השני. אבא היה איש רזה, חסר דאגות, ראש מלא שיער, ועכשיו אחרי כל השנים, לבנק יש הישגים פנומנליים והוא במקום הראשון, אבל מה אנחנו אמורים לעשות עם הגרוטאה שהחזרתם לנו?"

איך הוא מקבל את האמירה הזאת?

"יש לו המון הומור עצמי, הוא הבנאדם הכי מצחיק שאני מכיר והוא בטוח יצחק מהקטע הזה".

מה אתם מתכננים לעשות בתקופה הקרובה?

"כל אחד מאיתנו עסוק מאוד, ותקופות מעבר הן לא קלות אבל אבא כבר עם הפנים לדרך חדשה. נעטוף אותו בהרבה תמיכה, אבל עדיין אני בטוח שהוא יהיה שם בשבילנו הרבה יותר".

איך הוא מקבל את הפרידה מהבנק?

"שאלתי אותו אם הוא מתרגש לקראת הערב והוא אמר שקצת. לעזוב אחרי 15 שנה כזאת משרה זה בטח לא קל. הוא איש של עשייה והוא ימשיך לעשות ולפרוח".

לפנות ערב במוזיאון אמר רף לאורחיו הרבים: "האמת, אני נרגש. מאוד נרגש. זה לא פשוט. אני נפרד הערב ממה שהיווה חלק נכבד מאוד מחיי ב-15 השנים האחרונות". גליה מאור, מנכ"ל הבנק היוצאת אמרה: "איתן הוא איש מיוחד, עם חשיבה מחוץ לקופסה, זיכרון מדהים וראייה רחבה הנשענת על ניסיון רב, על הבנה עסקית עמוקה ועל הכרת המערכת המשקית והפוליטית על בורייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully