וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו פארם לממונה על ההגבלים העסקיים: התנהלות סופר פארם פוגעת בתחרות

מאת עדי דברת-מזריץ

22.7.2010 / 7:08

בלעדי אתמול אישר בית המשפט את בקשת סופר פארם לצו מניעה נגד הקמת סניף ניו פארם בתוך המשביר לצרכן, בגרנד קניון שבחיפה



>> רשת ניו פארם, שבבעלות המשביר הצרכן, פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים בטענה כי התנהלות רשת סופר פארם פוגעת בתחרות - כך נודע ל-themarker.

ניו פארם פנתה לממונה בנושא החוזים הבלעדיים של סופר פארם עם הקניונים, שלפיהם לא ייפתח בית מרקחת במקום מלבד סופר פארם, וטענה כי מדובר בפגיעה בתחרותיות ובהתנהגות כוחנית.



הפנייה של ניו פארם הגיעה בעקבות פנייה של סופר פארם לבית המשפט המחוזי במאי בבקשה להוצאת צו מניעה זמני האוסר על הקמת בית מרקחת ניו פארם בתוך סניף המשביר לצרכן בגרנד קניון שבחיפה. סופר פארם טענה כי פתיחת בית המרקחת מהווה הפרה של הסכם השכירות שלה עם גרנד קניון, שהתחייב להעניק לה בלעדיות כבית המרקחת היחיד בקניון. בית המשפט אישר אתמול את הבקשה והמשביר חויב בהוצאות משפט של 15 מיליון שקל.



עוד נודע כי סופר פארם מתכוונת לפנות לבית המשפט כדי להוציא צו מניעה נגד סניף ניו פארם שכבר פועל בתוך המשביר בקניון אבנת בפתח תקוה. לניו פארם חמישה סניפים הפועלים בתוך סניפי המשביר והיא מתכננת לפתוח 10-12 סניפים נוספים.



יפתח סרי, מנכ"ל רשת ניו פארם, מסר כי "מדובר בצו מניעה זמני ונבדוק מה אפשר לעשות כדי לפתוח לבסוף את הסניף בגרנד קניון". בתשובה לשאלה האם הרשת מתכוונת לקחת בחשבון מיקומים בהם יש לסופר פארם בלעדיות ענה: "בשום אופן לא. זו דרכנו לתת מענה למיקומים הטובים של סופר פארם. נפתח בכל מקום שנחשוב שהוא טוב".



מסופר פארם נמסר: "אנו בטוחים כי השופטת לא היתה נעתרת לבקשה לצו מניעה לו היתה סבורה כי יש הסדר כובל בין סופר פארם לגרנד קניון. בישראל קיימים כ-1,300 בתי מרקחת, סופר פארם מפעילה כיום 157 סניפים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully