וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון זמני לדיירים במתחם סומייל: שמאית תקבע אם הם זכאים לפיצויים

רנית נחום-הלוי

22.7.2010 / 7:08



>> שמאי מכריע יקבע אם 65 בעלי דירות ברחוב בן סרוק בתל אביב, שהגישו תביעות פיצויים נגד עיריית תל אביב עקב אישור תוכנית מתחם סומייל, אכן ניזוקו וזכאים לפיצויים. כך קבעה ועדת הערר של מחוז תל אביב בראשות עו"ד כרמית פנטון, שמינתה את נעמי ספיר כשמאית מכריעה בעניין.

מתחם סומייל ממוקם בין הרחובות ארלוזורוב, אבן גבירול ובן סרוק שבלב הצפון הישן של תל אביב. ב-2005 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב לבנות בשטח של 45 דונם פרויקט מגורים, מסחר ומלונאות בהיקף של 234 אלף מ"ר בנוי - זכויות בנייה חריגות בהיקף של יותר מ-500%. מדובר בתוכנית ענק הכוללת ארבעה מגדלים בני 40 קומות ומבנים לאורך הרחובות בני 8 קומות. המצב התכנוני הקודם הגביל לבנייה של עד שלוש קומות על עמודים למגורים וכן שטחים מסחריים.



ביוני 2008 הגישו התושבים תביעות פיצויים בסך 4 מיליון דולר, באמצעות עוה"ד אמיר שפיצר ומושיק שמחיוף ממשרד שפיצר שמחיוף שינפלד, אך הוועדה המקומית דחתה אותן. השכנים הגישו עררים על ההחלטה, שבהם טענו כי התוכנית פוגעת במקרקעין שבבעלותם.



הוועדה המקומית לתכנון ובנייה טענה מנגד כי חלק מהדירות אינן גובלות בתוכנית וכי מדובר בפרויקט יוקרתי שיוקם בשטח שכיום הוא אינו מפותח ומוזנח, ובכך התוכנית תגרום לעליית הערך של הנכסים באזור. "גם הטענות המפורטות של הוועדה המקומית בדבר קיומם של אלמנטים משביחים בתוכנית מקפלות בתוכן את ההנחה כי אירע שינוי כלשהו בגין התוכנית החדשה", קבעה ראש ועדת הערר. "מכל מקום יש להביא בחשבון את רכיב חוסר הוודאות שיש בתוכנית החדשה ותהיה זו מלאכתו של השמאי המכריע לקבוע האם יש בחוסר הוודאות כדי להשפיע על שווי דירות העוררים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully