וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר החדש של בנק לאומי הוא דוד ברודט

שרון שפורר

22.7.2010 / 11:40

ברודט נבחר לאחר תחרות מורטת עצבים ויחליף את איתן רף שפורש מהתפקיד לאחר 15 שנה. המועמדים הנוספים, אהוד שפירא ומשה דברת, מונו לדירקטורים בבנק

לאחר תחרות מורטת עצבים נבחר היום דוד ברודט ליו"ר לבנק לאומי. מבין שלושת המועמדים הסופיים יתמנה לתפקיד.

ברודט יחליף את איתן רף שפורש מהתפקיד לאחר 15 שנה. שני המועמדים הנוספים, אהוד שפירא, ומשה דברת, לא נשארו ללא כלום ומונו לדירקטורים בבנק.

מינוי של ברודט כיו"ר הדירקטוריון ייכנס לתוקף לאחר קבלת אישור המפקח על הבנקים ואישור שר האוצר.

בנק לאומי מחזיק בנתח של קרוב ל-30% ממערכת הבנקאות הישראלית, שעל פי דו"ח המפקח על הבנקים, סובלת מהיעדר תחרות מספקת. היקף פקדונות הציבור המנוהל בלאומי הוא כ-245 מיליארד שקל, והיקף האשראי לציבור שהעמיד הבנק הוא כ-208 מיליארד שקל. ללאומי כ-290 סניפים (נכון לסוף 2008), וזאת באמצעות שלושה בנקים המשתייכים לקבוצה - בנק לאומי לישראל, בנק לאומי למשכנתאות ובנק ערבי-ישראלי.

ברודט שימש בעבר מנכ"ל משרד האוצר והיה דירקטור בחברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, שבה מחזיק בנק לאומי בכ-20%. ברודט הוא בעל תואר מוסמך בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעל חברה המספקת ייעוץ כלכלי וניהולי.

הדירקטורים שהצביעו הם ראובן אדלר, ישראל גלעד, רמי גוזמן, ציפי גל-ים, אריה גנס, דורון כהן, מרים כץ, יעקב משעל, אפרים צדקה, צבי קורן, יואב נרדי ויהודה דרורי.

מנכ"לית הבנק זה 15 שנה היא גליה מאור, ובאחרונה אף העריך רף כי היא תמשיך לנהל אותו גם בשנתיים הקרובות. ללאומי כ-290 סניפים (נכון לסוף 2008), וזאת באמצעות שלושה בנקים המשתייכים לקבוצה - בנק לאומי לישראל, בנק לאומי למשכנתאות ובנק ערבי-ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully