וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספן גרופ גייסה 28.5 מיליון שקל בהנפקה לבעלי מניותיה

ליאור זנו

22.7.2010 / 12:15

15 מיליון מתוך סכום זה הוזרמו לחברה על ידי בעל השליטה ששמר על אחוזי אחזקה של 53%



חברת הנדל"ן המניב דיווחה היום על תוצאות הנפקה שערכה לבעלי המניות שלה. אספן הציעה לכל מי שמחזיק ב-20 מניות לרכוש חבילה של 3 מניות במחיר של 4.80 שקל ליחידה - מחיר הנמוך ב-2% ממחירה בשוק ביום הקובע.



על פי הודעת החברה, נרכשו בדרך זו כ-5.9 מניות המהוות 95% מהכמות שהוצעה. תמורת ההנפקה הניבה לחברה 28.5 מיליון שקל מתוכם 15 מיליון שקל הוזרמו לה על ידי בעל השליטה בחברה, רוני צארום, ששמר בדרך זו על אחוזי אחזקה של 53.4%.







יחד עם תוצאות ההנפקה, דיווחה אספן כי מנורה מבטחים הפכה לבעלת עניין בחברה ומחזיקה כעת ב-8.75% מזכויות ההצבעה. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי, אקסלנס חיתום, כלל חיתום, איפקס חיתום וגיזה שוקי הון.



אספן גרופ עוסקת ברכישה, ניהול והשכרה ומימוש נדל"ן בישראל, גרמניה ושווייץ. לחברה 260 מ"ר המושכרים ל-314 שוכרים בתפוסה של 97% ועתודות קרקע לתעשיה ומלאכה בשטח של 15 דונם. כמו כן, בבעלותה פרויקט המלונאות ונופש כפר הים בחוף חדרה ועתודות קרקע באזור היער השחור בגרמניה, באמצעות חברות בנות.



ברבעון הראשון של 2010 קטנו הכנסותיה הכוללות של החברה ב-6% ל-21.7 מיליון שקל, עקב ירידה בהכנסות ממכירות נכסים. הכנסות החברה מדמי שכירות גדלו ב-10.5% לעומת הרבעון המקביל ל-18.44 מיליון שקל. רווח חשבונאי של 10.5 מיליון שקל שרשמה החברה על עליית ערך נדל"ן להשקעה, יחד עם צמצום ההוצאות, הובילו את אספן להציג עלייה של 130% ברווח התפעולי הרבעוני ל-24 מיליון שקל. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי, המיוחס לבעלי מניותיה, של 8 מיליון שקל - עלייה של 42% לעומת הרבעון הראשון של 2009.



אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, אמר כי "בעקבות ההנפקה הנוכחית, ומהלכי הגיוס הנוספים שביצענו לאחרונה, הכוללים הנפקת אופציות למניות והרחבת סדרה ד' של איגרות החוב, השלימה החברה גיוס כולל של כ-90 מיליון שקל, ולרשותה עומדים כיום קרוב ל-220 מיליון שקל. בכוונתנו להשקיע בעיקר בהגדלת תיק הנכסים שלנו בחו"ל, הן בגרמניה ובשוויץ וכן לבחון השקעה במדינות נוספות כדוגמת ארה"ב ולנצל הזדמנויות עסקיות. החברה הכפילה ב-3 השנים האחרונות את היקף נכסיה ונמצאת בתהליך צמיחה מתמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully