וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקפה באירן עלולה להוביל לחרם נפט"

רונית דומקה

22.7.2010 / 15:10

ממחקר שערכה חברת UBS עולה כי לקונפליקט מתמשך או מתקפה גרעינית עלולות להיות השלכות כלכליות הרסניות, כמו היפר אינפלציה או שפל כלכלי

השפעתם של גורמים גיאופוליטיים על השווקים הפיננסיים הולכת ומתגברת, ועל כן משקיעים צריכים לבחון מקרוב התפתחויות עולמיות, כגון התקפה ישראלית אפשרית באיראן, כך על פי מחקר שערכה חטיבת ניהול העושר של UBS.

לפי המחקר, בעיות כלכליות כמו אבטלה גבוהה, חוסר איזונים בין מדינות, ומעורבות ממשלתית גדולה בכלכלה, מעודדים גם אי יציבות פוליטית.

זעזועים בתחום משאבי הטבע, כמו חרם נפט, עלולים ליצור סטגפלציה, בעוד שעימותים בנוגע לגישה למשאבים עלולים להבריח משקיעים להשקעות סולידיות, טוען המחקר. שאיפות אסטרטגיות לאומיות, כמו התחמשות גרעינית של איראן, עלולות גם הן להבריח משקיעים מסיכונים.

אולם לקונפליקט מתמשך או מתקפה גרעינית עלולות להיות השלכות כלכליות הרסניות, כמו היפר אינפלציה או שפל כלכלי. חוסר איזון עולמי עלול להוביל למלחמות סחר ולמשברי מטבע, אשר יכולים לגרום לדפלציה ולשפל. אחת הסוגיות הגיאופוליטיות שנבחנו במחקר של UBS, כדוגמה לעימותים אסטרטגיים בין מדינות, היא המתיחות שבין איראן לישראל - איראן עשויה להפסיק ליצא נפט בתגובה לסנקציות כלכליות נגדה או בתגובה לתקיפה של ישראל, ומחירי הנפט יעלו.

בשל הגלובליזציה, השפעותיהם של אירועים מקומיים ואזוריים מתפשטות במהירות בעולם. לכן מייעץ המחקר למשקיעים להקדיש תשומת לב גדולה יותר להשפעתם של סיכונים גיאופוליטיים על הכלכלה ועל השווקים הפיננסיים.

מצבה העדין של הכלכלה העולמית, מעורבותן הגדולה של ממשלות בכלכלה, שיעורי אבטלה גבוהים, מחסור הולך וגובר במשאבי טבע באזורים מסוימים בעולם, ועימותים אידיאולוגיים - כל אלה נמנים על הגורמים להתגברות הסיכונים הגיאופוליטיים.

למשקיעים ממליץ UBS לגוון - לפזר את ההשקעות בין מדינות ובין סוגי נכסים שונים ולבצע כל הזמן הערכת סיכונים - לבחון את החשיפה לאזורים, מגזרים וסוגי נכסים בתרחישים שונים. מנכסים שנראים מסוכנים כדאי להתרחק, או לשמור על השקעה קטנה בנכסים אלה אך לגדר באמצעות אופציות, חוזים עתידיים או מוצרים מובנים.

בשלב הנוכחי של התאוששות הכלכלה העולמית, מאמינים כותבי המחקר שהשקעה בנפט תניב ביצועים נאים, שכן המשך ההתאוששות תדחוף את מחירי הנפט כלפי מעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • חרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully