וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 40% ברווחי נוקיה ברבעון השני בשל התחרות בשוק הטלפונים החכמים

סוכנויות הידיעות

22.7.2010 / 14:46

ברבעון השני מכרה נוקיה 111.1 מיליון מכשירים סלולריים - עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל ב-2009



, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 40% ברווחיה ברבעון השני בעקבות התחרות הגוברת בשוק הטלפונים החכמים מצד האייפון של אפל ומצד טלפונים המבוססים על תוכנת אנדרואיד של גוגל.



רווחי החברה הסתכמו ב-227 מיליון יורו (291 מיליון דולר), או 6 יורו-סנט למניה, לעומת 380 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2010. אנליסטים העריכו כי נוקיה תרשום רווח של 285 מיליון יורו, לפי בלומברג. הכנסות החברה עלו ב-1% והסתכמו ב-10 מיליארד יורו.







ברבעון השני מכרה נוקיה 111.1 מיליון מכשירים סלולריים – עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל ב-2009.



מוקדם יותר השבוע פורסם כי נוקיה מחפשת מחליף למנכ"ל אולי-פקה קאלאסוואו, כך אמרו מקורבים לחברה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". החברה, אשר יצרה קשה עם מספר ראשי חברות טכנולוגיה בארה"ב בנוגע למשרה, צפויה להגיע להחלטה עד לסוף החודש, לפי הדיווח. "איננו מגיבים על שמועות והשערות", אמרה דוברת החברה לורי ארמסטרונג לבלומברג.



המנכ"ל החדש של נוקיה יאלץ לשכנע את המשקיעים שנוקיה מסוגלת ליציר מכשירים שיתחרו עם הטלפון החכם אייפון של אפל ועם מכשיר הבלאקברי של ריסרץ' אין מושן. עד כה לא הצליחה נוקיה לייצר מכשיר טלפון חכם שימשוך את הלקוחות כמו האייפון או הבלאקברי. בשל כך נאלצה נוקיה להוריד את מחירי המכשירים שלה, ולסכן את רווחיה כדי להגן על נתח השוק שלה.



מאז שאפל השיקה את האייפון ביוני 2007, נוקיה נמצאת במגמת ירידה. מניית החברה איבדה שני שלישית משווייה, ומחקה 60 מיליארד יורו (78 מיליארד דולר) משווי השוק של החברה. באותה התקופה, מניית אפל הכפילה את שווייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully