וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד העובדים: "רשות שדות התעופה מבזבזת מיליונים על אישור דרג אקדמי לעובדים"

זוהר בלומנקרנץ

22.7.2010 / 15:39

כך מאשים יו"ר ועד העובדים פנחס עידן לסמנכ"ל למינהל ואירגון; רש"ת: הנושא יבדק



הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) מבזבזת מיליוני שקלים בהוצאות שכר ע"י אישור מעבר עובדים לדירוג אקדמי, מבלי שעמדו בקרטריונים כנדרש" - כך מאשים יו"ר ועד העובדים התעופתי ברש"ת, פנחס עידן.



ל-themarker נודע, כי במכתב לסמנכ"ל מינהל ואירגון ברש"ת, שלמה אורן, טוען עידן, כי המעבר מדירוג לדירוג ברש"ת אמור להעשות בהתאם לקרטריונים חד משמעיים שנקבעו בפסק בוררות מ-1987. "בפועל מה שקרה מאז פסק הבוררות המדובר הוא שערוריה ובזיון פסק הבוררות; כ-180 עובדים הועברו לדירוג אחר עם השלימם תואר אקדמי - פי 15 יותר ממה שפסק הבורר", כתב עידן.



"הנהלת רש"ת מתאמצת להתייעל ולחסוך בשוליים, כמו למשל אי מתן דרגה לעובד זוטר או הפחתה משמעותית של קיצורי פז"מ לעובדים. אנו מברכים את רצונה להתייעל אך כאשר מנגד היא מאפשרת מעבר מדירוג תעופתי לדירוג אקדמאי ומעלה את האקטואריה ואת השכר השוטף של העובד במאות אחוזים, זו לטעמי כפירה בעיקר משום שהבזבוז הגדול בהקפצת שכר לעולם לא יקזז את החיסכון המיוחל בסירוב לתת דרגה", הוסיף.



לטענת יו"ר ועד עובדי רש"ת הוא רואה באקט הזה של ההנהלה, "התערבות בוטה בשיוך לעובדים"; עידן: "אני רוצה להאמין שהחלטות ההנהלה חפות משיקולים זרים, אולם קשה לי שלא ליחס איזשהו אינטרס בהעברה של עובדים מדירוג לדירוג. אני שב ומדגיש שאני רואה בחומרה רבה התערבות של ההנהלה בשיוך לעובדים", כתב.



"כדי שדברי לא יתפרשו בצורה לא נכונה, אני חייב להבהיר שעידוד העובדים ללימודים כלליים מאוד ראויה בעיני. עובדים צריכים להרחיב אופקים ולרכוש השכלה וידע ואני מוקיר את ההנהלה על כך שהיא מאפשרת להם זאת. בסופו של דבר, כולנו יודעים, גם כי הארגון ייהנה מכך שהעובדים יתמחו ולא משנה באיזה תחום. אני עומד על דעתי, כי מהיום והלאה לא תעביר ההנהלה עובדים לדירוג אחר, למעט אלה העומדים בקרטריונים", הוסיף עידן.



"הפתרון היחיד שיהיה מקובל עלי הוא כי תנאי השכר של בעלי תואר אקדמי בדירוג התעופתי, יושוו לאלה של האקדמאים ממעמד ראש מדור ומעלה", סיימה פנייתו של יו"ר ועד עובדי רש"ת לסמנכ"ל למינהל ואירגון.



מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "מכתבו של יו"ר ועד העובדים התקבל. הנושא נבדק ויטופל בהתאם להסכמים ובהתחשב בנסיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully