וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ושותפתה מוחקים 85 מ' ד' מההלוואה באפטורפ; דחייה של 3 שנים לפרעון הלוואה של 335 מ' ד'

מיכאל רוכוורגר

22.7.2010 / 15:38

בעקבות המימון מחדש תרשום אפריקה רווח הון של 32 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2010



חברת ממשיכה לארגן מחדש את המימון בפרויקטים שלה בארה"ב, שההשקעה האדירה בהם סבכה את אפריקה והובילה אותה בסופו של דבר להסדר לפריסת חובות של כ-8 מיליארד שקל. אפריקה דיווחה היום כי חברה הבת אפ"י ארה"ב התקשרה במערכת הסכמים לארגון מחדש של המימון שהועמד בקשר לפרויקט המגורים (כ-163 דירות) אפטורפ במנהטן, שנרכש במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר ובו אפריקה שותפה ב-50%.



בעקבות ההסכמות שהגיעו אליהן השותפים, יתרת המימון בגין הפרויקט תופחת ב-80 מיליון דולר, כך ותעמוד על 387.75 מיליון דולר. בעקבות כך צפויה אפ"י ארה"ב לרשום בדו"חותיה הכספיים לרבעון שלישי של 2010 רווח חשבונאי של כ-32 מיליון דולר.



כמו כן, במסגרת ההסכם נקבע כי ההלוואה הבכירה (המובטחת בשעבודים על הפרויקט), בהיקף של כ-335 מיליון דולר, תידחה ב-3 שנים וכי הריבית בגינה תעמוד על שיעור שנתי של ליבור (לתקופה של חודש) בתוספת 5%.



בנוסף לכך, סוכם כי חברות הפרויקט יהיו רשאיות לעשות שימוש בתמורות בגין הדירות שנמכרו עד לסכום כולל של כ-130 מיליון דולר, זאת לפני שתיפרע ההלוואה העיקרית. אפריקה גם תמחוק 85 מיליון דולר מהלוואות המזנין (הלוואת גישור, הלוואה לתקופה קצרה) על בניין האפת'ורפ, וזאת מתוך סך הלוואה של כ-123 מיליון דולר, כשהחלק של ההלוואה שנמחק לא הובטח בשעבודים כלשהם.



במקום ההלוואה שתימחק, תועמד לחברות הפרויקט הלוואת מזנין חדשה הנושאת ריבית של כ-15 מיליון דולר, שמשקפת ריבית שנתית ממוצעת של כ-4.55%.



עוד סוכם כי במידה שיוותרו עודפי מזומנים מהפרויקט בתום פירעון שתי הלוואות (הלוואת המזנין וההלוואה העיקרית), תוכל מלוות המזנין לקבל סכום של עד כ-12.2 מיליון דולר, בתנאי שיעמדו יתרות מזומנים מספיקות ממכירות יחידות בפרויקט. מרבית הערבויות והבטוחות שהועמדו להבטחת ההלוואות שניתנו לפרויקט יוותרו בתוקפן.



במקור אפריקה רכשה את הבניין בשותפות עם מאן רילטי שבשליטת מוריס מאן, תמורת 426 מיליון דולר. לאחר רכישתו החל הבניין לעבור עבודות חידוש ושיפוץ מתוך מטרה למכור את הדירות שבו במחירים גבוהים וכך לכסות את עלות ההשקעה.



סכסוך שהתגלע בין השותפים הוביל למינוי חברה חיצונית לניהול הפרויקט. בנוסף, המשבר הכלכלי בארה"ב גרם לירידת מחירים בשוק נדל"ן היוקרה בניו יורק ולהתמעטות הקונים. כמו כן, מחנק האשראי פגע ביכולת המימון של פרויקטים דוגמת אפתורפ.



בבניין אפתורפ מתגוררים כיום או התגוררו בעבר דמויות מוכרות כמו השחקנים אל פאצ'ינו ורוזי אודונל, הזמרת סינדי לאופר ומגיש הטלוויזיה קונאן אובריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully