וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה בוטלה - הישראלים ינפשו בטורקיה?

עירית רוזנבלום

22.7.2010 / 19:01

במשרדי הנסיעות מדווחים על התעניינות מועטה בחבילות נופש בטורקיה בעקבות ביטול האזהרה. "אלה עדיין טפטופים, אך זה הרבה יותר ממה שהיה בחודשיים האחרונים"

במשרדי הנסיעות מדווחים על התעניינות מועטה בחבילות נופש בטורקיה בעקבות ביטול האזהרה של המטרה ללוחמה בטרור השבוע. עם זאת, "אלה עדיין טפטופים, אך זה הרבה יותר ממה שהיה בחודשיים האחרונים", אומרים במשרדי הנסיעות. אך יש משרדים המוסרים כי לא קיבלו שיחות טלפון כלל.

תנועת התיירות לקלאבים של טורקיה פסקה לחלוטין בחודש יוני, לאחר ההשתלטות הישראלית על המשט לעזה, שבעקבותיה פורסמה ההתרעה מפני נסיעה לטורקיה. מאז בוטלו הטיסות הישירות לאנטליה.

עם זאת, החרם של ישראלים על טורקיה החל הרבה קודם לכן - בסוף 2008 ותחילת 2009, לאחר מבצע עופרת יצוקה וההתבטאויות של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, כלפי ישראל וכלפי הנשיא שמעון פרס בדאבוס. לקראת אמצע 2009 חלה התאוששות בתיירות לטורקיה, ובקיץ שעבר נסעו לטורקיה 160 אלף ישראלים ביולי ו-191 אלף באוגוסט. גם בחודשים הראשונים של 2010 היו איתותים חיוביים, עד לפרשת המשט.

להערכת הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, מוקדם עדיין להכריז על שיבת ישראלים לנופש בטורקיה. "אוגוסט הוא כבר חודש אבוד, גם כי הנופשים מצאו כבר יעדים חלופיים", אמר. "עם זאת, הישראלים אוהבים מאוד את הקלאבים בטורקיה. זה היה יעד הנופש המוביל יותר מעשור. אם התנאים המדיניים יאפשרו זאת והתבטאויות ראש הממשלה הטורקי נגד ישראל יתמתנו, הישראלים ישמחו לחזור ולנפוש שם".

במוקד ההזמנות של קשרי תעופה לא התקבלו פניות מצד מתעניינים בנופש בטורקיה. לדברי המנכ"ל, יורם מוטעי, בחברה בוחנים את השלכות ההחלטה על ביטול אזהרת המסע על קווי התעופה לטורקיה. גם מנכ"ל חברת קווי חופשה, ארנון אנגלנדר, בוחן את השלכות ההודעה ויחליט בימים הקרובים על מהלכיו. "ברגע שנחליט, אנחנו מסוגלים להעלות טיסות בטווח של ימים בודדים", אמר.

איזי מדם, מנכ"ל חברת איזי גו, המתמחה בטורקיה, אמר שהתקבלו טלפונים בודדים של מתעניינים בנופש בטורקיה. לדבריו, בלתי אפשרי למצוא חדרי מלון פנויים בהתראה כה קצרה באזורי התיירות של דרום טורקיה, ובהם אנטליה, בלק, קמר, בודרום ומרמריס. "כל האזור מפוצץ ומלא עד אמצע אוגוסט, שבו יחול הרמדאן", אמר. "אחריו תהיה אפשרות למצוא חדרים. אם התיירות לטורקיה תחזור, אני מאמין שזה לא יהיה לפני החגים. עד אז יהיה לנו זמן להתארגן ולהציע חבילות טובות".

בחברת התיירות גוליבר אומרים שהציבור בחר לא לנפוש הקיץ בטורקיה בעיקר בגלל המצב המדיני, ולא בגלל אזהרת המסע. "אנו לא צופים נהירה לשם" בעקבות ביטול האזהרה, אמר מנכ"ל החברה, אורי אלון. "בהנחה שבימים בקרובים ייצאו מסרים מרגיעים מהדרג הפוליטי-מדיני, אנו מניחים כי לקראת החגים נראה מגמה חיובית בהזמנות לטורקיה, אם כי לא במספרים שידענו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully