וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת מגל בתגובה למכתב הקרנות האמריקאיות: יואב שטרן אחראי לדרדור המורל בחברה

ניר צליק

22.7.2010 / 17:25

עוד נכתב כי שטרן, ראש קבוצת בעלי המניות המבקשת להחליף את ההנהלה, דרש שכר של 45 אלף דולר לחודש כמנכ"ל



המאבק בין הקרנות האמריקאיות, קלאו, דיקר ופרסקוט, הרוצות להחליף את דירקטוריון להנהלת החברה הנוכחית ממשיך להסלים. במכתב ששיגרה מגל - בתגובה להצעת הקרנות להחליף את הדירקטוריון בראשות יעקב פרי ואת הנהלת החברה, ולהצעות ההשקעה שהגישה הקבוצה, הן של פלנוס והן של אופטקס - כותבת הנהלת מגל כי יואב שטרן, שעומד בראש הקבוצה, אחראי לפיטורם של מספר עובדי חברה בכירים, וגרם לנזק כמעט בלתי הפיך למורל העובדים שנותרו.



האסיפה הכללית, שתתקיים באוגוסט, כונסה בעקבות בקשתן של שלושת הקרנות, המחזיקות ב-17.8%, להחליף את חברי הדירקטוריון ואת יעקב פרי בעקבות הידרדרות מצב החברה. עוד נכתב כי שטרן גרם ל"סביבת עבודה עוינת וכי פחדו מצורת הניהול שלו". "ספקים נעלבו", כותבים במגל, "והיחסים בין החברה עם שותפיה העסקיים ניזוקו כתוצאה מהתנהגותו השחצנית".



בנוגע לחמשת המועמדים לדירקטוריון החברה, שאמורים להחליף את הדירקטוריון הנוכחי, כותבים במגל כי הם אינם מחזיקים בכישורים הנדרשים. הקרנות מבקשות להחליף את הדירקטורים באביהו בן-נון, יואב שטרן, מנכ"ל החברה לשעבר, זיוי נדיבי, עמי אמיר וישראל שפיר, על רקע מצבה המידרדר של החברה.



בנוגע לישראל שפיר, שעבד בחברה כשנה, כותבים בדירקטוריון כי הוא גויס על ידי שטרן ועבד פחות משנה בחברה, ותרומתו היתה מינימלית. יתר המועמדים שירתו ביחד עם שטרן בחיל האוויר, על פי מגל, או עבדו עימו בעסקים שונים.



בנוסף, כותבים במגל כי שכרו של שטרן לשמונה חודשים בחברה הסתכם בחצי מיליון דולר, וכי דרישות השכר שלו כדי שיתפקד כמנכ"ל בחברה היו ל-45 אלף דולר לחודש ובונוס שנתי של עד 170% משכרו וכן 400 אלף אופציות.



בנוגע לחבילת הפרישה הנדיבה שקיבל יו"ר החברה הקודם, קובי אבן עזרא, כותבים במגל כי היא אושרה באסיפת בעלי המניות. בנוסף, נכתב כי הדירקטוריון מינה הנהלה חדשה, בראשותו של איתן לבנה, במטרה לשפר את המורל בחברה ולייצובה ולמקד את החברה בתנאי השוק העולמי המשתנים.



עם זאת, הדירקטוריון יבחן את הצעתה של קרן פלנוס להשקעה בחברה של כספים בחברה, ויבקש פרטים נוספים מהקרן. את הצעתה של אופטקס דחה הדירקטוריון מאחר שהיא, על פי טענתו, מחייבת את החלפת הדירקטוריון הנוכחי. ההצעה של קירש היא להשקיע 5 מיליון דולר בחברה כהלוואת גישור, כאשר הכסף יושב לו בהנפקת הזכויות, שצפויה להיות בגובה 15 מיליון דולר, אם זו תאושר באסיפת בעלי המניות באוגוסט, כשקירש התחייב לקחת בה חלק. מעשית, משקיעי החברה יבחרו בין החלפת הדירקטוריון לבין הצעתו של קירש.



על פי טענת הקרנות, הצעה זו היא בעייתית שכן היא תביא להנפקת מניות במחירי שפל, כאשר אלו הביאו הצעה נגדית מקרן פלנוס להלוואת גישור של 6 מיליון דולר, כאשר מאוחר יותר תקבל החברה מימון לטווח ארוך שלא יגרור הנפקת מניות.



מגל סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 9.8 מיליון דולר והפסד נקי של 2.4 מיליון דולר. זאת, בשנה הקודמת לא פירסמה החברה דו"חות לרבעון המקביל. עם זאת, ברבעון הקודם רשמה החברה הכנסות של 15 מיליון דולר ורווח נקי של 2 מיליון דולר ברבעון הקודם. לפני כחודש הכריזה החברה על פיטורי עשרות עובדים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully