וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בארה"ב: ירידה במכירות בתים קיימים; ריבית המשכנתאות בשפל

סוכנויות הידיעות

22.7.2010 / 17:31

נתון מכירות בתים קיימים יורד ב-5.1% ביוני - מחצית מהנפילה הצפויה; הריבית על המשכנאות - 4.56%



שוק הדיור בארה"ב ממשיך לדשדש. מכירות בתים קיימים ירדו ביוני זה החודש השני ברציפות, אם כי בשיעור מתון במחצית מהתחזיות. בה בעת, ריבית המשכנתאות בארה"ב ירדה לרמה הנמוכה ביותר זה לפחות 40 שנה על רקע סיום תוכנית הממשל לסבסוד רכישות בתים.



מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-5.1% ביוני, חודש שני ברציפות, לקצב שנתי של 5.37 מיליון בתים - הנמוך ביותר מאז חודש מארס - בעקבות סיום תוכנית הממשל לסבסוד רכישות בתים, כך מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (nar). כלכלנים צפו ירידה חדה באופן ניכר של 10% במכירות לקצב שנתי של 5.1 מיליון בתים.



מלאי הבתים העומדים למכירה גדל ב-2.5% ביוני ל-3.99 מיליון בתים, או כמות שוות ערך למכירות של כמעט תשעה חודשים בקצב המכירות הנוכחי - השיעור הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2009. המחיר החציוני של בתים קיימים עלה ב-1% לעומת חודש יוני 2009, ל-183,700 דולר.



הריבית על המשכנתאות בארה"ב ירדה לרמתה הנמוכה ביותר זה 40 שנה לפחות, כך מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 4.56% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה פרדי מאק לפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 4.57% בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 5.2%.



"הירידה בריבית על המשכנתאות בשבועות האחרונים מחזקת את הסימנים שהופיעו באחרונה להיחלשות האמון בחוסנה של הכלכלה, במיוחד במגזר הדיור ובמגזר הצרכני", אמר הכלכלן הראשי של פרדי מאק, פרנק נותפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully