וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שיט התענוגות של משפחות עופר ופריצקר חזרה לרווח; העלתה התחזית השנתית

סוכנויות הידיעות

22.7.2010 / 20:28

רויאל קריביאן ניפצה את תחזיות הרווח לרבעון השני - צמיחה של 18% בהכנסות הרבעוניות ל-1.6 מיליארד דולר



רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם שנמצאת בשליטת משפחת עופר ומשפחת פריצקר, דיווחה היום על חזרה לרווח ברבעון השני של השנה, הודות לצמיחה בהכנסות וצמצום הוצאותיה. החברה גם העלתה את תחזית הרווח השנתי.



רויאל קריביאן, המפעילה צי של כ-40 ספינות, רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 60.5 מיליון דולר או 28 סנט למניה, לעומת הפסד של 35.1 מיליון דולר או 16 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח עלה באופן ניכר על תחזית האנליסטים לרווח של 18 סנט למניה.



החברה, אשר מפעילה את ספינת שיט התענוגות הגדולה בתבל, רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 1.6 מיליארד דולר - גידול של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אך מעט פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.62 מיליארד דולר.



במבט קדימה, צופה רויאל קריביאן לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 1.52-1.57 דולר למניה. החברה העלתה את תחזית הרווח השנתי לטווח של 2.25-2.35 דולר למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.15-2.25 דולר למניה. אנליסטים צופים כי החברה תרשום רווח של 1.52 דולר למניה ברבעון השלישי של השנה, ורווח שנתי של 1.91 דולר למניה.



רויאל קריביאן חשפה בחודש נובמבר באופן רשמי את הספינה "נווה המדבר של הים" (oasis of the seas), ספינת שיט התענוגות הגדולה בתבל, המסוגלת לשאת 6,300 נוסעים ו-2,100 אנשי צוות, וכוללת 2,700 חדרים. בבניית הספינה, אשר נמשכה שנתיים וחצי, הושקעו 1.4 מיליארד דולר - הסכום הגדול מעולם שהושקע בבניית ספינה מסחרית. משקל הספינה עומד על יותר מ-225 אלף טון - משקל גדול פי חמישה מזה של הטיטניק, וכמעט 50% יותר מכל ספינת שיט תענוגות קיימת. הספינה הכוללת 16 מפלסים ואורכה הוא 360 מטרים - יותר מכל נושאת מטוסים של צבא ארה"ב.



"נווה המדבר על הים" כוללת אמפיתיאטרון בסגנון יווני עם 750 מושבים, משטח החלקה על הקרח, פארקים (ובכלל זה גן טרופי), ככרות, טיילת, מרכז קניות, שבע "שכונות" מגורים ואולם הופעות עם 1,380 מושבים, וכן מציעה לאורחיה ארבע בריכות שחייה, מגרשי כדורסל וכדורעף, קיר טיפוס ומגרש מיני-גולף. שטח הפארק המרכזי של הספינה גדול יותר ממגרש כדורגל, נשתלו בו 12 אלף עצים וצמחים, והוא כולל שבילי אבן שמובילים לבתי קפה ופאבים. הספינה מכילה מגוון של 37 מסעדות וברים. המחיר ההתחלתי של שיט בן שבעה לילות הוא למעלה מאלף דולר לאדם. המחיר עבור אותו שיט בסוויטה המלכותית - הכוללת שתי קומות, פסנתר כנף ומרפסת פרטית בשטח של יותר מ-80 מ"ר - מתקרב ל-17 אלף דולר.



בדצמבר הודיעה רויאל קריביאן כי הסדירה הלוואות בהיקף של 1.13 מיליארד דולר למימון בנייתה של ספינת "allure of the seas" - הספינה התאומה של "נווה המדבר של הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully